Biblioteket påminner om obetalda avgifter den 17.10.2023

Påminnelsen skickas för att förebygga att avgifterna preskriberas.

Biblioteket kommer att skicka en påminnelse till alla Helka-kunder som har obetalda förseningsavgifter den 17.10. Skulden preskriberas om ingen påminnelse har skickats inom tre år. Det är dock ingen brådska med betalningen av avgifterna. De kan betalas antingen vid nästa besök på biblioteket eller online.

Online-betalning kräver inloggning på Helka. Du kan logga in på Helka med den e-postadress som påminnelsen skickades. Studenter och personal vid Helsingfors universitet loggar in på Helka med sina HU-användarnamn.

Vid betalning vid bibliotekets servicedisk är det bra att notera att kontantbetalning endast är möjligt på huvudbiblioteket, Kajsahuset. Kortbetalning är möjligt på alla bibliotek.

Om du har frågor om betalningar kan du kontakta bibliotekets kundtjänst via e-post på kirjasto@helsinki.fi eller per telefon på 02941 23920.