Aleksandria och Lärocentret Minerva har öppet från 24 januari

Lärocentren är igen tillgängliga för universitets studerandena. Aleksandria har öppet mån-fre 8-19:45 och Lärocentret Minerva mån-fre 8-17:45. Aleksandrias nattbruk är tillgänglig fr.o.m. måndagen den 31.1.

I huvudstadsregionen finns en omfattande maskrekommendation för inomhusbruk. Universitetet rekommenderar att munskydd ska användas i alla lokaler där man inte är ensam. Munskydd ska användas i arbets- och studierelaterade situationer. Så se till att använda munskydd också i lärocentren och biblioteken!

Kajsahuset och Aleksandria håller stängt på lördagar tills vidare. Från och med måndagen den 31.1. är Aleksandrias nattbruk med magnetnyckeln tillgänglig mellan 07:00 och 01:00 på vardagar, helger och helgdagar. Avhämtning och returnering av magnetnycklar sker på Unicafe Kaivopiha.