Elektroniskt medlemskort

Skicka följande länk till din e-post och öppna meddelandet med mailprogrammet på din telefon.

http://loyaltyapp.store/alumni/swe

Medlemskortet kan endast laddas till en telefon, inte till en dator eller en surfplatta.

Se till att din telefon har en fungerande nätförbindelse under hela nedladdningen. Radera först det gamla kortet. Följ därefter lugnt din telefons instruktioner om nedladdningsprocessen.

I vil­ka te­le­fo­ner fun­ge­rar kor­tet?

  • Alla Android-telefoner, vars operativsystem är version 1.6 eller nyare
  • Alla iPhone-telefoner
  • Alla Windows-telefoner, vars operativsystem är version 8 eller nyare

Se till att din telefon har en fungerande nätförbindelse under hela nedladdningen. Kortets användning förutsätter en fungerande nätförbindelse till ett mobilt nätverk eller ett trådlöst nätverk. Du kan testa uppkopplingen genom att öppna en nätsida i telefonens webbläsare.

Radera först det gamla kortet. Följ därefter lugnt din telefons instruktioner om nedladdningsprocessen. Instruktionerna är individuella för varje telefonmodell och kan variera modeller emellan. Ifall du vill och har tid, rekommenderar vi dig att ta en titt på FAQ-filen längre ner på sidan innan du inleder nedladdningen av det elektroniska medlemskortet.

Kor­tets le­ve­rans och ibruk­tag­ning

Efter att du har betalat din medlemsavgift får du en länk för nedladdning av kortet till din e-post. Alumnkontoret uppdaterar årtalet på kortets framsida årligen. För ständiga medlemmar och medlemmar som betalat avgiften för tre år framåt står det 2018 på kortets framsida. Nästa år uppdaterar vi årtalet till 2019 direkt vid årsskiftet. Ständigmedlemskortets färg är guld.

Öppna länken i e-postmeddelandet med din telefon för att kortet ska laddas direkt till din telefon. Installera kortet enligt instruktionerna i telefonen. OBS! Öppna inte länken med en dator eller en pekplatta.

Ned­ladd­ning av kor­tet till oli­ka te­le­fon­mo­del­ler

Installering av applikationen är olika för olika telefonmodeller. I majoriteten av Android-telefoner, iPhone-telefoner och Windows Phone installeras applikationen på samma sätt som man bokmärker en nätsida: applikationen läggs till på telefonens hem- eller startskärm genom webbläsarens meny. I en del av Android-modellerna, speciellt i ldre modeller, finns det en stor ”Ladda applikation”-knapp. Genom att trycka på den laddar telefonen ner ett nedladdningspaket, med vilket applikationen laddas ner. Nedladdningspaketet känns igen på apk.-ändelsen. Följ installationssidans instruktioner vid nedladdningen.

Android-modellernas instruktioner kan vara en aning oklara, så ha tålamod. När du får instruktionen ”tillåt installering av applikationer från okända källor” för nedladdning av applikationen kan du följa instruktionen i telefonens inställningar under rubriken "Sekretess och säkerhet” eller ”Låsskärm och säkerhet”.

Telefonens Lätt användning eller dylikt läge hindrar applikationen från att kunna installeras. Ändra telefonens läge till normalt innan du installerar applikationen.

Det elektroniska medlemskortet är ett enkelt och behändigt alternativ som alltid finns med dig i din telefon. Kortet är både mångsidigare, förmånligare och mer ekologiskt än medlemskortet i papper. Nedladdning av kortet kräver nätkontakt.

Kortets funktioner

  • Genom att visa upp kortets framsida bevisar du för våra samarbetspartners att du är berättigad till de överenskomna erbjudandena och rabatterna. Sidans årtal uppdateras årligen när du betalat din medlemsavgift.
  • Erbjudanden -sidan  presenterar aktuella och varierande specialerbjudanden
  • Medlemsförmåner -sidan innehåller alla aktuella medlemsförmånskategorier
  • Tankar värda att dela -sidan innehåller intressanta videoklipp
  • Med Bjud in din vän som medlem -funktionen kan du dela kortet direkt med en ny medlem samt bjuda med nya medlemmar i föreningen
  • På Akademiskt frivilligarbete-sidan får du en överblick av aktuella uppgifter som du kan anmäla dig till
  • I Kalendern ser du kommande evenemang kategorivis
  • Info-sidan innehåller kontaktuppgifter samt instruktioner

Dessutom kan du förflytta dig direkt till föreningens FB-sida för att diskutera, eller till LinkedIn-sidan för att se arbetsplatsannonser

När du vill använda kortet i samband med uppköp, t.ex. i en butik, kan du öppna kortet enligt följande instruktioner:

  • iPhone-telefoner: Applikationen finns på Hem-menyns första lediga plats
  • Android-telefoner: Applikationen finns på Hem-menyns första lediga plats. På en del av Android-telefonerna installeras applikationen inte i applikationsmenyn utan endast i Hem-menyn.
  • Window Phone-telefoner: Applikationen finns på telefonens Start-menys första lediga plats. Applikationen installeras inte i telefonens applikationsmeny.

Det elektroniska medlemskortet kan endast laddas ner till en mobiltelefon. Det fungerar inte att ladda ner kortet till en dator eller en pekplatta.

Om du har problem med att ladda ner eller använda kortet, se svaren nedan eller FAQ-filen.

Min Android-telefon ber om tillåtelse att installera en applikation från en okänd källa. Vad bör jag göra?

Användaren har en annan webbläsare än Chrome som standardwebbläsare, eller använder en äldre Android-modell som inte har Chrome. Byt till Chrome som standarswebbläsare i telefonens applikationsinställningar och ladda ner kortet igen. Ifall användaren inte har Chrome går det att godkänna nedladdningen av applikationen från en okänd källa, och följa telefonens instruktioner för installering. Applikationen skadar inte telefonen. Vi rekommenderar Chrome som standarswebbläsare i telefonen.

Android-modellernas instruktioner kan vara en aning oklara, så ha tålamod. När du får instruktionen ”tillåt nedladdning av applikation från okända källor” för nedladdning av applikationen kan du följa instruktionen i telefonens inställningar under rubriken Säkerhet och integritetsinställningar”  eller ”Låst skärm och skydd”.

  • Telefonens Lätt användning eller dylikt läge hindrar applikationen från att kunna installeras. Ändra telefonens läge till normalt innan du installerar applikationen.
  • Kortet har redan levererats till en annan telefon
  • De elektroniska korten är skräddarsydda för att fungera i den mobiltelefon som kortet först har laddats till. Samma kort kan alltså laddas på nytt till exakt samma telefon. Ett nytt kort till en annan telefon kan beställas från Alumnföreningens kontor. I vissa fall kan ett felmeddelande bli synligt i samma mobiltelefon. I sådana fall:
  • har kortet laddats ner med olika webbläsare
  • har mobiltelefonens operativsystem uppdaterats eller förändrats 
  • Kontakta Alumnföreningens kontor och be om att få en ny länk för nedladdning ifall du får detta felmeddelande
  • Du försöker ladda ner kortet till en telefon som inte stöder applikationen
  • Orsaken till felmeddelandet kan vara någon av följande:
  • mobiltelefonen är för gammal
  • mobiltelefonen är splitterny
  • Vi stöder inte din telefons laddningsplattform (Bada, Windows Mobile)
  • Det är fel i vår tjänst. Vår applikationsleverantör tar gärna emot respons på adressen tuki@intellipocket.com.

Något gick snett

Ibland händer det naturligtvis att något oväntat sker eller att vår tjänst har en tillfällig störning. Vår leverantör tar gärna emot ytterligare information på adressen tuki@intellipocket.com. Du kan även försöka att ladda ner kortet igen efter några timmar eller ett par dagar.