Helsingfors universitet bjuder på akademiska smakbitar 21.1 och 24.1

Visste du att historiker kan forska i tv-spel? Att jurister funderar på din rätt till privatliv? Eller att pedagoger vet vad nyckeln till din framgång är?

Kom och låt dig inspireras av våra mikroföreläsningar! Tillfället är öppet för alla, men lämpar sig bäst för dig som funderar på utbildningsalternativ, jobbar med ungdomar eller är anhörig till en ung vuxen som funderar på universitetsutbildning.

21.1 kl. 16.30-18 bjuder vi på följande smakbitar:

Vad säger lagen om rätt till privatliv? (Susanna Lindroos-Hovinheimo, juridik)

Professionella möten med pojkar och unga maskuliniteter (Harry Lunabba, socialt arbete)

Lek med tid. Spel som historiebruk och forskningsfält (Derek Fewster, historia)

Upplevd självförmåga – nyckeln till det mesta (Monica Londen, pedagogik)

24.1 kl. 16.30-18 får bjuder vi på följande smakbitar:

Litteraturens viktiga röst i världen (Ebba Witt-Brattström, nordisk litteratur)

Ett liv utan filosofi är inte värt att leva (Thomas Wallgren, filosofi)

Fostra till individ eller medmänniska? (Mirjam Kalland, småbarnspedagogik)

Går det att avpolarisera mediedebatten om invandring? (Camilla Haavisto, journalistik)

Tillställningarna ordnas i Soc&koms festsal (Snellmansgatan 12). Efter föreläsningarna har du möjlighet att mingla och ställa frågor.

Anmäl dig gärna via den här e-blanketten. Via blanketten kan du också ställa en fråga på förhand.

Mer information får du av: Andrea Kortman (andrea.kortman(at)helsinki.fi)