Oikeusvaltioperiaate ei ole mielipidekysymys - Oikeusvaltiokeskuksen avausseminaari

Lämpimästi tervetuloa Helsingin yliopiston yhteyteen perustetun Oikeusvaltiokeskuksen avausseminaariin. Tilaisuus järjestetään keskiviikkona 12.1.2022 klo 11–13 virtuaalisesti.

Oikeusvaltiokeskus tekee työtä sen eteen, että vapaus, vakaus ja vauraus toteutuvat kaikissa yhteiskunnissa. Kokoamme yhteen alan huippuasiantuntemusta, tuotamme tietoa ja edistämme oikeusvaltiokehitystä kehittyvissä maissa. Avausseminaarissa kuullaan ajankohtaisia näkökulmia oikeusvaltiotyön merkityksestä.

Ilmoittaudu mukaan Lyyti-palvelussa.

• Johtaja Tuija Brax, Oikeusvaltiokeskus: Tervetuloa
  • Kehitysyhteistyö- ja ulkomaankauppaministeri Ville Skinnari: Ministerin tervehdys. Oikeusvaltiokeskus vastaa tarpeeseen.
  • Dekaani Johanna Niemi, Oikeustieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto: Dekaanin tervehdys. Tervetuloa oikeustieteelliseen tiedekuntaan, Oikeusvaltiokeskus!
  • Pääsihteeri Kevin Casas-Zamora, International IDEA: Rule of Law and Democracy
  • Vastaava päätoimittaja Kaius Niemi, Helsingin Sanomat: Sanan- ja lehdistönvapaus oikeusvaltion ytimessä
  • Johtaja Sirpa Rautio, Ihmisoikeuskeskus: Kokemuksia kentältä:  ihmisoikeudet ja oikeusvaltio
  • Rikosylikomisario Thomas Elfgren: Kokemuksia kentältä: oikeudellinen yhteistyö ja oikeusvaltio
  • Rikosoikeuden professori, johtaja Kimmo Nuotio, Kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutti, Helsingin yliopisto:  Oikeusvaltiotyötä maailman parhaaksi
  • Johtaja Tuija Brax, Oikeusvaltiokeskus: Seminaarin päätös. Oikeusvaltioperiaate ei ole mielipidekysymys.