Yhteiskunnallisen vaikuttamisen yrityshautomo TREMOR palaa kolmannelle kierrokselle — hae mukaan 17. huhtikuuta mennessä!

Nykypäivän maailmantilanne vaatii innovatiivisia ratkaisuja monimutkaisiin haasteisiin, ja tässä tehtävässä yhteiskunnallisilla yrittäjillä on suuri vastuu. Helsingin yliopiston yhteisöihin, yhteiskuntaan, opetukseen, hyvinvointiin ja lakiasioihin keskittyvä yrityshautomo TREMOR palaa jälleen.

Alati muuttuvassa yhteiskunnassamme pienilläkin ideoilla voi olla kauaskantoisia ja merkittäviä vaikutuksia. Me TREMOR-hautomossa uskomme näiden ideoiden voimaan muuttaa yhteisöjä ja haastaa jopa globaaleja normeja. Keskustakampuksen sydämessä järjestettävä TREMOR on puolen vuoden mittainen yritysohjelma, joka tukee osallistujia näiden määrätietoisessa työssä päästä vaikuttamaan maailmamme epäkohtiin yrittäjyyden tai muunlaisen järjestäytyneen toiminnan kautta.

Ohjelma koostuu työpajoista, luennoista sekä mentoritapaamisista, joiden rakenne on suunniteltu edistämään ratkaisusi kehitystä aina ajatuksesta toteutukseen. Ohjelma tukee projektisi kasvua tarjoamalla sekä konkreettisia työkaluja että yhteyksiä muihin tekijöihin yhteiskunnallisen yrittäjyyden alalla. Saat räätälöityä tukea erityisesti omilta mentoreiltasi, jotka osaavat ammentaa tietotaidostaan ja kokemuksistaan ratkaisusi hyväksi. Tule mukaan osaksi hyvisten yhteisöä, jossa rakennetaan yhdessä reilumpaa, myötätuntoisempaa ja yhdenvertaisempaa maailmaa kaikille!

TREMOR-ohjelma on maksuton ja suunniteltu erityisesti Helsingin yliopiston opiskelijoille, tutkijoille, opettajille, tukihenkilökunnalle sekä alumneille. Ohjelmaan on tervetulleita myös muut pääkaupunkiseudulla asuvat, yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta innostuvat muutoksentekijät.

Tavoitteesi on rakentaa omannäköistäsi ja itsellesi merkityksellistä työelämää sekä osallistua tärkeän yhteiskunnallisen muutosvoiman mahdollistamiseen. Meidän tavoitteemme on puolestaan kannustaa ja tukea sinua läpi koko matkan.

Ohjelman yksityiskohdat

TREMOR-ohjelma ei tehtaile yrityksiä vailla syytä, vaan se pyrkii luomaan aktiivista yhteisöä, jossa tekijät ja ajattelijat puuttuvat maailman epäkohtiin tarkoituksenmukaisen ja konkreettisen toiminnan kautta.

Ohjelman aikataulu: TREMOR on kuuden kuukauden mittainen kasvukokemus, joka rakentuu 1–2 kertaa viikossa järjestettävien työpajojen ympärille. Työpajojen lisäksi tapaat mentoreitasi kuukausittain. Ohjelman ensimmäinen vaihe kestää 6.5–28.6. ja kesätauon jälkeen ohjelma jatkuu 4.8–11.12.

Työpajat: Työpajat tapahtuvat yliopiston keskustakampuksella 1–2 kertaa viikossa, ja ne edellyttävät osallistujilta aktiivista läsnäoloa. Vähintään yhden tiimin jäsenen on oltava paikalla kussakin työpajassa. Ohjelma suoritetaan englanniksi.

Mentoritapaamiset: Ratkaisusi saa tuekseen omat 1–2 mentoria koko ohjelman ajaksi. Tapaat nämä asiantuntijat kerran tai kaksi kuukaudessa joko fyysisesti tai etänä keskenänne sopimina ajankohtina. Kokeneet mentorit tarjoavat tarpeitasi vastaavia, käytännönläheisiä näkemyksiä projektisi edistämiseksi. Tutustu mentorihaastatteluihimme tästä!

Ohjelman tulokset: Ohjelman lopussa olet saavuttanut monta tärkeää virstanpylvästä projektisi edistämisessä. Olet määritellyt ongelman, jonka haluat ratkaista, kehittänyt ratkaisuasi, asettanut projektillesi kestävyystavoitteet, laatinut Pitch Deck -esitelmän, jonka avulla vedota ihmisiin tehokkaasti, sekä luonut suunnitelman jatkoa varten. Ohjelman aikana olet päässyt kartuttamaan myös muita hyödyllisiä työelämätaitoja, kuten myyntitekniikkaa ja markkinaymmärrystä sekä ongelmanratkaisu-, viestintä-, ryhmätyö- ja ajanhallintataitoja.

Täytä hakemuslomake vastaamalla esitettyihin kysymyksiin. Katsomme läpi kaikki hakemukset huolellisesti ja vaatimukset täyttävät tiimit kutsutaan 30 minuutin MS Teams -videohaastatteluun ohjelman vetäjien kanssa. Hakemuksesi on oltava lähetetty 17. huhtikuuta 2024 klo 23:59 mennessä.

Tule mukaan infotilaisuuksiin

Mietityttääkö jokin? Haluatko kuulla lisää ohjelmasta ja selvittää, onko se oikea paikka sinulle? Vai haluatko kenties tavata ohjelman vetäjät ja tutustua valmiiksi kanssaosallistujiin?

Tule mukaan TREMOR-infotilaisuuksiimme, jotka pidetään 3. huhtikuuta ja 10. huhtikuuta tapahtumatilassamme kaupungin keskustassa. Saat mahdollisuuden kysyä kysymyksiä sekä ohjelmasta että hakuprosessista suoraan ohjelman vetäjältä Pete Karumolta sekä kuulla alumnien kokemuksia ohjelmasta. Voit lukea alumnien kokemuksia myös tämän linkin takaa.

Lue lisää tilaisuuksista alla olevien linkkien kautta ja ilmoittaudu mukaan!

TREMOR-projektin vetäjä Pete Karumo

pete.karumo@helsinki.fi

+358 50 4389235

The University of Helsinki's entrepreneurship programmes, the Helsinki Incubators, provides support and opportunities for bold thinkers in the Helsinki Metropolitan Area interested to take their ideas and turning them into impactful ventures. Interested in taking part in our pre-incubators and incubators? Subscribe to our newsletter for updates on our open calls.