Syväteknologia-, tekoäly- ja kestävyysratkaisujen yrittäjyyshautomo NEXUS palaa jälleen — hae mukaan 14. huhtikuuta mennessä!

Tule mukaan NEXUS-yrityshautomo-ohjelmaan, joka nostaa innovatiiviset digi-, tekoäly- ja teknologiaratkaisut etualalle kestävämmän tulevaisuuden rakentamisessa.

Tutkijoille, keksijöille ja muille innokkaille yrittäjänaluille suunnatussa NEXUS-yrittäjyyshautomossa uraauurtava tutkimus kohtaa yrittäjyydelle ominaisen kunnianhimon. NEXUS on enemmän kuin pelkkä ohjelma — se on muutosvoima, joka käy pelottomasti kestävän kehityksen haasteiden kimppuun. Kaksi menestyksekästä kierrosta on mahdollistanut jo 38 tiimille yhteensä lähes 6 miljoonan euron rahoituksen, joten odottaa saattaa, että kolmaskin kierros sinkauttaa taivaalle monta kirkasta menestystarinaa.

Kuuden kuukauden aikana annamme sinulle kaikki valmiudet rekisteröidä yrityksesi, varmistaa rahoitus ratkaisullesi, lanseerata tuotteesi tai palvelusi, sekä autamme sinua hahmottamaan seuraavat askeleesi. Saat tiimisi tueksi kaksi henkilökohtaisiin tarpeisiisi vastaavaa mentoria, joiden asiantuntemus yrittäjyyden ja sijoittamisen aloilta on vertaansa vailla.

Vaikka NEXUS keskittyykin kestävää kehitystä edistäviin syväteknologia- ja takoälyratkaisuihin, otamme lämpimästi vastaan myös muunlaista osaamista kestävän teknologian tai digitaalisen murroksen saralla. Ohjelma on maksuton ja erityisesti räätälöity Helsingin yliopiston kandidaatti- ja maisteriopiskelijoille, väitöskirjatutkijoille, post doc -tutkijoille, opetushenkilökunnalle, tukihenkilökunnalle sekä alumneille. Tämän lisäksi myös muut pääkaupunkiseudulla asuvat innokkaat tekijät ovat tervetulleita mukaan. Ohjelman suorittamisesta on mahdollista saada myös opintopisteitä!

Tehtäväsi on luoda kestävämpi tulevaisuus. Meidän tehtävämme on taata sinulle mahdollisimman hyvät eväät matkasi varrelle. Oletko valmis?

Tiedä nämä ennen hakemista

Aikataulu ja kesto: Ohjelma on jaettu kahteen osaan: 6.5–17.6. ja 12.8–11.11. Osien välissä on vajaan kahden kuukauden kesätauko.

Työpajat: Ohjelma rakentuu 1–2 kertaa viikossa pidettävien työpajojen ympärille. Ainakin yhden tiimisi jäsenen on oltava paikalla kussakin työpajassa. Mentoritapaamiset ovat ajoituksen suhteen joustavia, ja voitte sopia niistä yhdessä tiimisi mentoreiden kanssa.

Osallistumisvaatimukset: Tiimissäsi on oltava vähintään kaksi jäsentä, ja vähintään yhden jäsenen on osallistuttava työpajoihin ja suoritettava niihin kuuluvat tehtävät. Läsnäolo ja aktiivinen osallistuminen ovat ohjelmassa ratkaisevan tärkeässä asemassa, jotta saat kuudesta kuukaudesta kaiken irti. Perehdythän tarkasti muihin osallistumisvaatimuksiin täältä.

Mentoritapaamiset: 30–60 minuutin pituiset mentoritapaamiset järjestetään kahdesti kuukaudessa. Kaikkien ryhmän jäsenten odotetaan osallistuvan tapaamisiin. Kukin tiimi saatetaan yhteen kahden mentorin kanssa. Mentoreilta löytyy erityisosaamista muun muassa markkinoinnin, rahoituksen, investoimisen, skaalaamisen ja teknologian saroilla. Tutustu mentoriprofiileihimme tästä!

Täytäthän hakemuslomakkeen ajatuksella! Käymme kaikki hakemukset huolella läpi. Kriteerit täyttävät tiimit kutsutaan MS Teams -videohaastatteluun ohjelman vetäjien kanssa. Hakuaika päättyy 14. huhtikuuta 2024 klo 23:59.

Infotilaisuudet

Heräsikö kysymyksiä? Haluatko kuulla lisää ohjelmasta tai tietää hakuprosessista tarkemmin? Ilmoittaudu NEXUS-infotilaisuuksiin!

• Keskiviikkona 28. helmikuuta klo 15:00. Cheese 'n' Wine Innovation Talks: AI & Data - Research & Business. Kumpulan kampus, Exactum, huone B123. Ilmoittaudu täällä.
  • Keskiviikkona 13. maaliskuuta klo 14:30. Kumpulan kampus, Exactum, huone B121. Ilmoittaudu täällä.
  • Tiistaina 9. huhtikuuta klo 14:30. Keskustakampus, Päärakennus, Studium 1 (F3020). Ilmoittaudu täällä.

Infotilaisuuksissa pääset kuulemaan alumniemme kokemuksia ohjelmasta! Voit tutustua NEXUS-osallistujien tarinoihin myös täältä.

Etkö ehdi paikalle? Ei hätää! Pistäydy Andreksen juttusille tiistaisin 9:30-11:30 välillä Exactumin toisen kerroksen kahviossa.

Otathan matalalla kynnyksellä tarvittaessa yhteyttä ohjelman vetäjiin:

Andrés Archila, projektipäällikkö

andres.archila@helsinki.fi
+358 50 521 5286

Alfonso Gutierrez, Senior Manager, Global Corporate Partnerships (mentori- ja yritysyhteistyöasioissa)

alfonso.gutierrez@helsinki.fi
+358 50 432 1815

The University of Helsinki's entrepreneurship programmes, the Helsinki Incubators, provides support and opportunities for bold thinkers in the Helsinki Metropolitan Area interested to take their ideas and turning them into impactful ventures. Interested in taking part in our pre-incubators and incubators? Subscribe to our newsletter for updates on our open calls.