Helsinki Incubators -alumnitiimi Nexus Angle: “Olemme sitoutuneet voimaannuttamaan seuraavaa sukupolvea"

Helsingin yliopiston yhteiskunnalliseen yrittäjyyteen keskittyvän TREMOR-yrityshautomo-ohjelman 2. kierroksen finaalitapahtuman jälkeen istahdimme alas juttelemaan yhden alumnitiimin, Nexus Anglen, kanssa. Nexus Angle, joka muodostuu maisteriopiskeija Afsheen Ahmedista ja yrittäjä Syed Ahmed Alista, pyrkii auttamaan nuoria luovimaan uravalintojen mutkikkuuksissa. “Päämäärämme Nexus Angella on tarjota selvyyttä ja ohjausta nuorille ihmisille heidän aloittaessaan urapolkuaan”, Ahmed selittää. “Olemme sitoutuneet voimaannuttamaan seuraavaa sukupolvea tekemään tietoon perustuvia valintoja tulevaisuuksistaan”, Ali jatkaa.

Alunperin Pakistanista kotoisin oleva Ahmed, joka opiskelee yliopiston Changing Education-maisteriohjelmassa, kertoo tiimin yrittäjämatkan alkaneen eri konseptin saralla, mutta TREMORin tarjoama ohjaus ja mentorointi sai heidät pivotoimaan ideansa fokuksen nykynuorison tarpeisiin. “Tunnistamiemme ongelmien ratkaisemiseksi lähestymistapamme ei ole vain koulutusta perinteisessä mielessä”, Ahmed selittää. “Monet nuorista eivät ole varmoja tulevaisuudensuunnitelmistaan ja tarvitsevat ympäristön, jossa he voivat tutkiskella ja löytää itselleen tarkoituksen… Kulttuurissamme ammatinvalinnanohjaus on usein puutteellista, mikä johtaa epävarmuuteen ja joissain tapauksissa haitallisiin selviytymiskeinoihin, kuten päihteisiin”, hän jatkaa.

Ohjelman jälkeen Ahmedille ja Alille jäivät mieleen ennen kaikkea mentorien tarjoama ohjaus ja osallistava ja kannustava ilmapiiri. “Mentorimme ohjasivat meitä haasteiden läpi ja tarjosivat näkökulmia, jotka muokkasivat lähestymistapaamme… Ohjelmassa syntyneet suhteet ulottuvat ammatillisia yhteyksiä pidemmälle ja edistävät henkilökohtaista kasvua ammatillisen kehityksen ohella”, Ahmed kertoo. Alille osallistuminen TREMORiin toimi uutena starttina hänen urallaan yrittäjänä, tarjoten työkaluja ja näkemyksiä, joihin hänellä ei ollut ennen yhteyksiä tai voimavaroja. “TREMOR avasi minulle ovia uusiin mahdollisuuksiin, ja antoi minulle työkalut, joiden avulla pystyn etenemään luottavaisin mielin kehittyvien suuntausten parissa”, hän toteaa.

Tämä on vain lyhyt tiivistelmä ja koko haastattelu on luettavissa englanniksi tästä!

Hae mukaan 17. huhtikuuta mennessä

Haku TREMOR-yrittäjyysohjelman kolmannelle kierrokselle on auki 17. huhtikuuta asti — vielä ehdit mukaan!

TREMOR-ohjelmassa yhteiskunnallisiin ongelmiin ja teemoihin pureutuvat tekijät pääsevät kokeilemaan siipiään yrittäjyyden saralla ja muuntamaan tutkimuksensa, innovaationsa tai muunlaisen bisnesideansa todelliseksi muutosvoimaksi. Lisätietoja saat ohjelman verkkosivuilta tai ottamalla yhteyttä projektin vetäjään Pete Karumoon osoitteessa pete.karumo@helsinki.fi tai LinkedInin kautta.

The University of Helsinki's entrepreneurship programmes, the Helsinki Incubators, provides support and opportunities for bold thinkers in the Helsinki Metropolitan Area interested in taking their ideas and turning them into impactful ventures. Interested in applying to one of our pre-incubator or incubator programmes?Subscribe to our newsletter for updates on open calls.