“Harmittavan usein hienot ideat jäävät vain tutkimuspaperien tasolle” – Circulator 2.0 -kokemuksia, osa 2 | Hae mukaan nyt!

Haku on vielä auki Circulator -esihautomon kolmannelle kierrokselle. Haastattelimme ohjelman alumneja Kim Yrjälää sekä David Israelia heidän kokemuksistaan.

Helsingin yliopistossa työskentelevät mikrobiologi Kim Yrjälä ja botanisti David Israel hakivat matalan kynnyksen, kahden kuukauden Circulator-esihautomo-ohjelmaan erikseen, mutta jo ensimmäisessä työpajassa he huomasivat jakavansa vision ”metsäpuutarhoista”, joilla voisi tehostaa kaupunkiympäristöjen vehreyttä ja näin edistää kestävämpää tulevaisuutta.

Vaikkei heillä ollut juuri lainkaan aiempaa kokemusta yrittäjyysmaailmasta ja jopa vieroksuivat sitä alussa, kävi Yrjälälle ja Israelille nopeasti selväksi, että sen avulla he pääsisivät rakentamaan jotain konkreettista ratkaisunsa ympärille: ”Aidosti vaikuttava tiede tarvitsee rahaa ja resursseja, ja yrittäjyys on hyvä tapa päästä niiden äärelle. Toivoisin useamman tutkijan tietävän, että heidän innovaationsa voisivat olla hyödyksi koko yhteiskunnalle. Yliopistoista tulee niin paljon hienoja ideoita ja ratkaisuja, joilla voisi olla suuri merkitys maailmalle, mutta harmittavan usein ne jäävät vain tutkimuspaperien tasolle", toteaa Yrjälä.

Hae mukaan nyt

Lue koko haastattelu täältä englanniksi, ja perehdythän Circulatorin tuomiin mahdollisuuksiin täältä! Haku seuraavaan ohjelmaan on auki vielä 27. syyskuuta asti. Jos herää kysyttävää, ethän epäröi ottaa yhteyttä ohjelman vetäjään Santeri Tuovilaan osoitteessa santeri.tuovila@helsinki.fi tai LinkedIn:in kautta.

Hae mukaan seuraavaan Circulator-ohjelmaan 27. syyskuuta mennessä!