Haku viidenteen HealthX-esihautomo-ohjelmaan nyt auki

Helsingin yliopiston terveysalan esihautomo-ohjelma HealthX palaa viidennelle kierrokselle tänä keväänä. Innokkaat tiimit, jotka haluavat kehittää innovatiivisia ratkaisuja terveysalalla, voivat hakea mukaan kahden kuukauden mittaiseen ohjelmaan.

Helsinki Incubators, mahdollistajanaan Helsingin Kaupunki yhteistyössä Terkko Health Hubin sekä Helsinki Think Companyn kanssa, kutsuu hakijoita HealthX:ään, entisen Terkko Health X -esihautomo-ohjelman uudelleenbrändättyyn versioon. Kaksikuukautinen ohjelma on suunniteltu tukemaan aloittelevia yrittäjiä, jotka haluavat kehittää alkuvaiheessa olevia ratkaisujaan terveysalan ongelmiin. Hakijat voivat edustaa laajalti eri aloja, kuten terveydenhuoltoa, mielenterveysalaa, hyvinvointialaa, terveysteknologiaa, eläinlääketiedettä tai lääketeollisuutta.

Ohjelma koostuu puhujatapahtumista ja työpajoista, joiden tarkoituksena on auttaa osallistujia käynnistämään matkansa yrittäjyyden parissa ja löytämään oma roolinsa terveysalan tulevaisuuden vahvistamisessa. Tiimi huolella valittuja asiantuntijoita varmistaa, että osallistujat saavuttavat potentiaalinsa parhaalla mahdollisella tavalla, samalla kun samanhenkisten vertaisten yhteisö tarjoaa korvaamatonta tukea ja kannustusta matkan varrella.

Monialaisempi lähestymistapa terveyteen

Esihautomo-ohjelman uudelleenbrändäys on tuonut mukanaan kokonaisvaltaisemman lähestymistavan terveyteen, minkä ohjelma mieltää suureksi vahvuudeksi. Ohjelman järjestäjät ovat kiinnittäneet erityistä huomiota siihen, että terveyttä ja hyvinvointia edistetään lukuisilla erilaisilla, usein risteävillä aloilla.

HealthX:n projektipäällikkö Liina Laukkanen odottaa innolla monitieteisemmän lähestymistavan seurauksia:

— Olemme tehneet valtavasti työtä ohjelman uudelleensuunnittelemisessa, jotta se vastaisi vielä paremmin osallistujiemme tarpeita. Terveys on todella laaja käsite, ja siksi haluamme puhutella ja ottaa huomioon entistä enemmän erilaisia hakijoita. Olisi esimerkiksi hienoa, jos saisimme enemmän hakemuksia psykologian tai eläinten terveyden parissa työskenteleviltä ihmisiltä!

HealthX on nyt myös asettunut vankemmin Helsingin yliopiston brändin alle, ja sitä myötä muiden Helsinki Incubatorsin tuottamien esihautomoiden joukkoon. Tämä tarkoittaa sitä, että ohjelma on nyt räätälöity entistä paremmin yrittäjyyspolkunsa alussa oleville yksilöille sekä tiimeille. Tästä huolimatta yliopistossa toimivien opiskelijoiden, tutkijoiden, henkilökunnan ja alumnien lisäksi muutkin motivoituneet kehittäjät ovat tervetulleita saamaan ratkaisunsa hyvälle tielle kohti menestystä ja aitoa vaikutusta kollektiiviseen terveyteen.

HealthX käynnistyy 18. huhtikuuta, ja jatkuu 9. kesäkuuhun saakka. Työpajoja, luentoja ja muita tapahtumia järjestetään kaksi kertaa viikossa, pääasiallisesti tiistai- ja torstai-iltaisin. Tutustu ohjelman tarkempaan aikatauluun saadaksesi lisätietoja. Kuten kaikki Helsinki Incubatorsin ohjelmat, HealthX on maksuton ja se toteutetaan englanniksi.

Haku on auki 31. maaliskuuta asti—lue lisää ohjelmasta täältä ja harkitse myös osallistumista 22. maaliskuuta järjestettävään "Tutustu ohjelmaan" -infotilaisuuteen!

Lisätietoja antaa

Liina Laukkanen