Haku auki Helsingin yliopiston uuteen Pathways-esihautomoon

Hae nyt Helsinki Incubators:in upouuteen esihautomoon, jossa pureudutaan isoihin ja pieniin ongelmiin vailla temaattisia rajoja.

Helsinki Incubators:in tuottamien ohjelmien uusin lisäys, Pathways, on erityisesti Helsingin yliopiston opiskelijoille, tutkijoille, henkilökunnalle ja alumneille suunniteltu matalan kynnyksen kahden kuukauden monialainen esihautomo-ohjelma, jonka tavoitteena on valaista polkuja parempaan tulevaisuuteen yrittäjyyden avulla. Ohjelmaan on tervetulleita myös yliopiston ulkopuoliset pääkaupunkiseudulla asuvat ihmiset.

Muista Helsinki Incubators:in yrityshautomo-ohjelmista poiketen Pathways ei ole rajoitettu tiettyyn teemaan, vaan se pyrkii tarjoamaan mahdollisimman yleispäteviä neuvoja ja lähestymistapoja monialaisesti, huolimatta ratkaisun tasosta tai taustasta. Pathways-esihautomon ensisijainen päämäärä on tehdä yrittäjyydestä lähestyttävä vaihtoehto työuralla, auttaa osallistujia kehittämään yritysideoitaan sekä antaa ohjeistusta ja apua matalalla kynnyksellä.

Pathways-esihautomoon hakemiseen tarvitset vain avoimen mielen ja innokkuutta tutustua  ennalta tuntemattomiin polkuihin. Oletko huomannut ongelman, jolle haluaisit kehittää ratkaisun? Kenties olet tutkija ja mietit, miten tutkimustuloksiasi voisi hyödyntää jonkin konkreettisen rakentamiseen? Pathways:iin voi hakea valmiin idean kera, mutta olet tervetullut mukaan myös, vaikkei sellaista vielä ole. Voit hakea mukaan ohjelmaan yksin, mutta suosittelemme kollegan mukaan ottamista työmäärän helpottamiseksi ja ideoinnin tueksi.

Pathways koostuu pääosin viikottain pidetyistä työpajoista ja luennoista. Ohjelman aikana opit muun muassa ongelman määrittelyn ja liiketoimintasuunnitelman laatimisen perusteet sekä esiintymis- ja pitchaus-taitoja. Ennen kuin huomaatkaan, kaksi kuukautta on kulunut ja olet kerryttänyt itsellesi hyödyllisen työkalupakin täynnä tietoja ja taitoja, joita pääset käyttämään yrittäjyyden kiemurtelevilla poluilla, ja jotka ovat hyödyksi muillakin työelämän osa-alueilla. Kokeneista ammattilaisista muodostuva asiantuntijoiden tiimi takaa ohjelmassa jokaiselle omaa räätälöityä opastusta, ja muiden aloittelevien yrittäjien yhteisö on sekin omiaan tuomaan tukea matkan varrella.

Haku Pathways:iin on nyt auki ja päättyy 21. tammikuuta. Ohjelma itsessään kestää helmikuun alusta maaliskuun loppuun. Lisätietoa löydät täältä! Voit vaihtoehtoisesti ottaa yhteyttä myös suoraan projektin vetäjään Santeri Tuovilaan osoitteessa santeri.tuovila[at]helsinki.fi tai LinkedIn:in kautta.

Infotilaisuus 15. tammikuuta

Mikäli olet kiinnostunut kuulemaan lisää Pathways-yritysohjelmasta, toivotamme sinut tervetulleeksi viralliseen infotilaisuuteen 15. tammikuuta Helsinki Incubators:in tapahtumatilaan, osoitteeseen Vuorikatu 3, kello 16.30. Pääset tapaaman ohjelman vetäjät, jotka vastaavat mielellään kaikkiin hakemiseen ja itse ohjelmaan liittyviin kysymyksiisi. Lue lisää ja rekisteröidy tilaisuuteen tästä!

The University of Helsinki's entrepreneurship programmes, the Helsinki Incubators, provides support and opportunities for bold thinkers in the Helsinki Metropolitan Area interested to take their ideas and turning them into impactful ventures. Interested in taking part in our pre-incubators and incubators? Subscribe to our newsletter for updates on when the next calls open.