Haku auki Biosphere-hautomon toiselle kierrokselle

Kuuden kuukauden mittainen bio- ja kiertotalouden yrityshautomo palaa ensi syksynä entistä parempana, toimien jälleen ponnahduslautana motivoituneiden maailmanparantajien innovaatioille.

Helsinki Incubators kutsuu hakijoita bio- ja kiertotalouteen keskittyvään puolen vuoden Biosphere-yrityshautomoon ratkaisemaan pieniä ja suuria ympäristöongelmia. Tervetulleita aiheita ovat muun muassa materiaalien uudelleenkäyttö, tuotteiden ja materiaalien elinkaaren pidentäminen, kestävä energiantuotanto, kestävä metsätalous, maatalous tai vesiviljely, sekä biomateriaalien käyttö.

Yhtenä Helsinki Incubatorsin mentorivetoisista ohjelmista Biosphere saattaa osallistujat yhteen maailmanluokan ammattilaisten kanssa, jotka tarjoavat heille henkilökohtaista, kokemukseen perustuvaa ohjausta, mentorointia sekä yhteyksiä hyödyllisiin kumppani- ja asiakasverkostoihin. Lisäksi Biosphere tarjoaa osallistujille viikoittaisia asiantuntijoiden vetämiä työpajoja, joissa käsitellään erilaisia kestävän yrittäjyyden kannalta olennaisia aiheita ja jotka räätälöidään osallistujien tarpeiden mukaan. Tapaamiset tarjoavat tiimeille myös runsaasti mahdollisuuksia yhteistyöhön ja verkostoitumiseen muiden osallistujien kanssa, minkä tuloksena on rakentava, yhteisöllinen oppimisympäristö kaikille.

”Ennen kuin tulin Biosphereen, en tiennyt mitään yrittäjyydestä. Olen akateemikko, ja ohjelman alussa olin melko peloissani tästä täysin uudesta maailmasta tutkimuksen ulkopuolella. Pelko oli turha, sillä ihmiset Biosphere-ohjelmassa auttoivat minua rakentamaan itseluottamusta siihen, että voin tarjota jotain konkreettista maailmalle", sanoo Gugan Eswaran, joka osallistui ohjelman ensimmäiselle kierrokselle.

Lisätietoja Biosphere-hautomo-ohjelmasta löydät täältä!

Entistä paremmaksi räätälöity ohjelma

Maailmanlaajuisten ilmasto- ja ympäristökriisien kärjistyessä tarve uusille innovaatioille on akuutimpi kuin koskaan. Planeettamme tarvitsee motivoituneita ajattelijoita ja pelottomia tekijöitä, jotka ovat valmiita tarttumaan kaikkein vaikeimpiinkin projekteihin maapallon hyväksi.

Yhtenä maailman johtavista tutkimusyliopistoista, jolla on yhteyksiä useisiin kestävän kehityksen tutkimuslaitoksiin, Helsingin yliopisto on hyvin varustautunut tarjoamaan aloitteleville yrittäjille ympäristön, jossa he pääsevät luomaan merkityksellisiä planeettamme uudistamiseen ja suojeluun tähtääviä yrityksiä. Tämän lisäksi ohjelman toisen kierroksen antia on hienosäädetty entistä paremmin vastaamaan osallistujien tarpeita: ”Ensimmäisestä Biosphere-ohjelmasta olemme saaneet arvokasta tietoa siitä, millaista tukea tiimimme tarvitsevat. Toisella kierroksella voimme soveltaa tätä tietoa ohjelman parantamiseen entisestään!” ohjelman vetäjä Tuomas Pollari toteaa innostuneena.

Tiimejä ja yksilöitä bio- ja kiertotalouksien aloilla pyydetään hakemaan ohjelmaan 19. kesäkuuta mennessä. Voit olla sidoksissa Helsingin yliopistoon esimerkiksi opiskelijana, tutkijana, henkilökunnan jäsenenä tai alumnina, tosin kaikki pääkaupunkiseudun asukkaat ovat tervetulleita ohjelmaan tekemään vaikuttavista ratkaisuistaan totta. Jos haluat osallistua Biosphereen, hae täällä!

Lisätietoja Biosphere-ohjelmasta saat ohjelman verkkosivuilta tai ottamalla yhteyttä ohjelman vetäjään Tuomas Pollariin osoitteessa tuomas.pollari@helsinki.fi tai LinkedInin kautta.