Biosphere-hautomo palaa kolmannelle kierrokselle edistääkseen jälleen kerran vaikuttavaa yritystoimintaa – hae mukaan nyt!

Biosphere on mentorivetoinen hautomo-ohjelma, jossa rohkeat ja innovatiiviset yrittäjänalut pääsevät kehittämään jotain konkreettista tutkimuksensa, teknologiansa tai muunlaisen bisnesideansa ympärille, sekä rakentamaan tietä kohti kestävämpää ja valoisampaa tulevaisuutta.

Ilmastonmuutoksen ja muiden ekologisten kriisien aiheuttamat ongelmat ovat kasvava uhka planeetallemme, ja ajan huvetessa uudet innovaatiot nousevat avainasemaan. Helsingin yliopiston rooli yhtenä maailman johtavista tutkimusyliopistoista sekä yhteistyö monien tutkimuslaitosten kanssa tarkoittaa myös vastuunkantamista kestävämmän tulevaisuuden rakentamisessa. Yliopiston järjestämän Biosphere-hautomon tarkoitus onkin valjastaa yhteisömme laaja osaaminen konkreettiseen toimintaan, joka tukee maailmamme hyvinvointia ja suojelua.

Biospheren kolmas kierros tarjoaa ainutlaatuisen oppimismahdollisuuden tiimeille, joilta löytyy pontta lähteä rohkeasti muuttamaan maailmaa. Syvälle luotaava, puolen vuoden mittainen ohjelma tukee ratkaisuja matkalla kohti jopa maailmanlaajuista menestystä.

Avoin kutsu moninaisille ajattelijoille ja keksijöille

Helsinki Incubators kutsuu kaikenlaisia yrittäjiä, innovoijia ja tutkijoita hakemaan mukaan ohjelmaan. Tiimit voivat koostua kandidaatti- tai maisteriopiskelijoista, väitöskirjatutkijoista, tohtoreista, tutkimusjohtajista, professoreista, muusta yliopiston henkilökunnasta tai yliopiston alumneista. Ohjelma on avoin muillekin kiinnostuneille pääkaupunkiseudulla asuville ihmisille.

Etsimme mukaan tarkoin hahmoteltuja ratkaisuja eri kestävyyteen pureutuvilta aloilta. Esimerkkiteemoja ovat mm. kierto- ja biotalous, maataloustieteet, biomassatieteet, biomateriaalitieteet, päästöratkaisut, sähköinen liikkuminen, energiatehokkuus, vihreät vetyratkaisut, vedenkäyttö, vedenkäsittely, sekä vihreän siirtymän mahdollisuudet. Otamme mukaan ratkaisuja myös näiden alojen ulkopuolelta, mikäli niillä on yhteys kestävään kehitykseen, joten ethän epäröi hakea!

Ohjelma rakentuu temaattisesti asiantuntijoiden vetämien työpajojen ympärille, joiden lomassa tiimit työstävät ratkaisuaan mentoreiden tuella. Alati kasvava mentori- ja yritysverkostomme edustaa laajaa ja monipuolista osaamista eri yrittäjyyden ja sijoittamisen aloilta, sekä Suomessa että kansainvälisellä tasolla. Tiimit saatetaan yhteen juuri heidän tarpeitaan vastaavan ammattitaidon kanssa, mikä luo mahdollisuudet rakentavalle yhteistyölle ja mutkattomalle kehitykselle.

Miten pääsen mukaan?

Eikö löydy yrittäjyystaustaa? Ei ongelmaa! Kokemuksen puute ei suinkaan ole este ohjelmaan osallistumiselle. Takaamme, että kokeneet asiantuntijamme ja mentorimme varustavat tiimisi kattavalla liiketoimintaosaamisella ja ovat tukenasi koko matkan ajan, aina ideoinnista kaupallistamiseen.

Hakuedellytykset:

• Vähintään kahden henkilön tiimi
  • Läsnäolo kaikissa työpajoissa ja mentoritapaamisissa
  • Aktiivinen osallistuminen työpajoissa

Hakuprosessia varten tarvitset lisäksi:

• Alustavat versiot Business Model Canvas- sekä Value Proposition Canvas -suunnitelmistanne
  • Pitch Deck -esitelmäsarjan, jossa kerrotte yksityiskohtaisesti innovaatio- tai liikeideastanne
  • Lyhyen, maksimissaan kolmen minuutin pituisen esittelyvideon

Biosphere alkaa 13.5. ja jatkuu 14.11. asti. Kesätauko pidetään 19.6–14.8. Ohjelma suoritetaan englanniksi ja se koostuu viikoittaisista, paikan päällä järjestetyistä työpajoista Viikin kampuksella tai tiloissamme keskustakampuksella.

Kiinnostuitko? Hae mukaan ohjelmaan 15. toukokuuta mennessä ja tule mukaan mahdollistamaan parempaa tulevaisuutta! Lue lisää ohjelmasta täältä. Voit myös vaihtoehtoisesti ottaa suoraan yhteyttä projektin vetäjään Pedro Gensiniin osoitteessa pedro.gensinimotoa@helsinki.fi, tai mentori- ja yritysyhteistyöasioissa Alfonso Gutierreziin osoitteessa alfonso.gutierrez@helsinki.fi.

Tule kuulemaan lisää infotilaisuuksiin

Tule kuulemaan lisää ohjelmasta 13. maaliskuuta keskustakampuksella ja 15. maaliskuuta Viikin kampuksella. Lisätietoja infotilaisuuksista löydät linkkien takaa. Muistathan ilmoittautua etukäteen!

Voit myös piipahtaa juttutuokiolla Pedron kanssa kuun jokaisena perjantaina klo 14-17 Infokeskus Koronan aulassa (Viikinkaari 11, 00790 Helsinki).