Valintakoevastausten näyttöpalvelu ja oikaisuvaatimukset

Helsingin yliopisto koordinoi valintakokeiden näyttöpalvelua ja oikaisuvaatimusten vastaanottoa.
Valintakokeiden näyttöpalvelu

Sähköisen valintakokeen Valintakoepisteet-palvelussa hakija voi tarkastella valintakokeesta saamiaan pisteitä. Hakija näkee palvelusta valintakokeen kokonaispisteet, sisältöaluekohtaiset pisteet, koekysymykset ja vastaukset.

Palvelua voi käyttää sekä suomeksi että ruotsiksi. Palvelu aukeaa hakijoille heinäkuussa 2024. Tarkempi aikataulu päivitetään tälle sivulle myöhemmin.

Kirjautuminen Valintakoepisteet-palveluun

Voit kirjautua palveluun kahdella eri tavalla:

1. Siirry palveluun osoitteessa https://tulokset.korkeakouluun.fi ja kirjaudu sisään Suomi.fi-tunnistuksen kautta.
  2. Kirjaudu Opintopolkuun ja avaa oman hakemuksesi. Hakemuksella on linkki Valintakoepisteet-palveluun.
Oikaisuvaatimukset

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti ja siinä on ilmoitettava seuraavat tiedot:

• minkä yliopiston ja hakukohteen opiskelijavalintaan oikaisua vaaditaan,
  • mitä kohtaa päätöksestä vaaditaan oikaisemaan,
  • miten päätöstä vaaditaan oikaisemaan sekä
  • perusteet, joilla oikaisua vaaditaan.

Biologian yhteisvalinnassa mukana olevien hakukohteiden vuoden 2024 opiskelijavalintaa koskevat oikaisuvaatimukset tulee toimittaa yhteisvalintaa koordinoivaan Helsingin yliopistoon.

Oikaisuvaatimusten on oltava perillä Helsingin yliopistossa viimeistään 18.7.2024 klo 15.00. Myöhästyneitä oikaisuvaatimuksia ei ole mahdollista ottaa huomioon.

Tarkemmat ohjeet oikaisun vaatimisesta