Tapahtuma: Hygieniaa Sääntö-Suomessa

Miten hygieenisiä elintarvikkeiden tai ympäristömme tulisi olla? Millaisia mikrobiologisia uhkia elintarvikkeisiin liittyy ja miten saamme ruuan riittämään kaikille? Voiko pilaantuneesta ruuasta sairastua? Muun muassa näistä asioista keskustellaan ”Hygieniaa Sääntö-Suomessa” -tilaisuudessa 3.5.2019 klo 15.00-16.30 Tiedekulmassa (Yliopistonkatu 4).

Alustajina ovat

professori, emerita Marja-Liisa Hänninen: Hygieniaa ja "hygieniaa" - terveyden turvaamista 1800-luvulta nykypäivään
professori Johanna Björkroth: Ruoka on parasta ennen viimeistä käyttöpäivää
yliopistonlehtori Annamari Heikinheimo: Hygienian merkitys antibioottiresistenssin torjunnassa

Alustusten jälkeen on paneelikeskustelu, jossa elintarvikehygienian ja ympäristöterveyden asiantuntijat  jatkavat aiheeseen liittyvää keskustelua:

elintarviketurvallisuusjohtaja Sebastian Hielm, maa- ja metsätalousministeriö
elintarviketurvallisuusosaston johtaja Leena Räsänen, Ruokavirasto
ympäristöterveydenhuollon johtaja Tiina Laitala, Rauman kaupunki

Tule mukaan ja osallistu keskusteluun! Voit seurata tilaisuutta suorana lähetyksenä myös verkossa.

Tapahtuma Facebookissa