Fazer lahjoitti koronatutkimukselle

Meidän kaikkien yhteinen tavoite tulee olla, että koronaviruksen diagnostiikkaa ja COVID19-taudin lääkehoitoja kehitetään pikaisesti, todettiin Fazerilla.

Suomalainen perheomisteinen yhtiö Fazer lahjoitti 10 000 euroa Helsingin yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa tehtävään koronavirustutkimukseen.

– Fazer haluaa olla mukana ratkaisemassa koronakriisiä ja tukemassa yhteiskuntamme toipumista. Tukemalla tutkimustyötä elämme todeksi Fazerin arvoja ja autamme luomaan ratkaisuja, jotka hyödyttävät paitsi meitä itseämme myös yhteiskuntaa, sanoo Christoph Vitzthum, Fazer-konsernin konsernijohtaja.

Helsingin yliopistossa useat tutkimusryhmät työskentelevät koronaviruksen parissa. Tutkijat kehittävät kiivaasti uutta diagnostiikkaa ja lääkehoitoja COVID-19 -taudin hoitoon. Tutkimustieto auttaa myös pidemmällä aikavälillä tuleviin haasteisiin varautumisessa.

Fazer ja Helsingin yliopisto kumppaneita monella saralla

– Haluan yliopiston puolesta lämpimästi kiittää Fazer-konsernia lahjoituksesta kampanjamme tueksi. Tuntuu hienolta saada tähän tarkoitukseen lahjoitus yritykseltä, jonka suomalaiset laajasti kokevat läheiseksi ja joka on yliopistollekin monella tavalla tärkeä kumppani, toteaa kansleri Kaarle Hämeri.

Fazerilla ja Helsingin yliopistolla on pitkä yhteinen historia monenlaisessa tutkimus- ja innovaatioyhteistyössä sekä tiedon ja osaamisen jakamisessa. Fazerilla myös työskentelee huomattava määrä yliopiston alumneja.