Sote & osuuskunta -seminaari Mikkelissä 8.3.2018

Ruralia järjestää Mikkelissä ajankohtaisen seminaarin, jossa mm. esitellään erilaisia sote-palveluja tuottavia osuuskuntia.

SOTE & OSUUSKUNTA -SEMINAARI

Torstaina 8.3.2018 klo 13-16
Paikka: Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu, Mikkelin kampus, A-rakennus (Luokka A117), Patteristonkatu 3, 50100 Mikkeli

OHJELMA

13.00 TERVETULOA Tytti Klen, Projektipäällikkö, OSKU-hanke, HY Ruralia-instituutti

13.10 ALUSTUS ILTAPÄIVÄN AIHEESEEN Sami Karhu, Toimitusjohtaja, Osuustoimintakeskus Pellervo

13.40 OSUUSKUNTA SORTSO Pekka Pättiniemi, Hallituksen puheenjohtaja, FT
Yhteiskunnallinen yritys, joka tuottaa henkilökohtaisen avun, kotihoidon, kotisairaanhoidon, lastenhoidon ja kodinhoidon palveluja.

14.20 OSUUSKUNTA YRITYSMUOTONA Petteri Tiljander, TKI-asiantuntija, XAMK Pienyrityskeskus

14.40 LÄHIPALVELUOSUUSKUNTA JEESI Lotta Salminen, Hallituksen puheenjohtaja
Lähipalveluosuuskunta, joka tuottaa mm. hoiva-, hoito- sekä kotiapua, kotija mökkitalkkarin palveluita sekä hieronta- ja kuntohoitajan palveluita.

15.20 POHJOIS-KARJALAN NAPAKKA OSUUSKUNTA Sinikka Härkönen, Palveluohjaaja
Osuuskunta tuottaa mm. hoito-, hoiva- sekä kotiapupalveluita, remontointija rakennuspalveluita sekä viestintäpalveluita.

Koulutus on osallistujille maksuton. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita.

Seminaarin järjestäjä on OSKU – Yrittäjänä osuuskunnassa -hanke. Hankkeen toimintakausi on 1.1.2016 - 30.4.2018. Hankkeen koulutuksiin voivat osallistua kaikki osuuskuntayrittäjyydestä kiinnostuneet Etelä-Savon alueelta. Hanketta hallinnoi Helsingin yliopiston Ruralia-instituutin Mikkelin yksikkö. Osatoteuttajana toimii Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun Pienyrityskeskus. Hanketta rahoittavat Euroopan unionin sosiaalirahasto ja Etelä-Savon ELY-keskus.