Pekka Haavisto Tiedekulman keskustelussa poliittisista ja uskonnollisista ääri-ilmiöistä mediayhteiskunnassa

Helsingin yliopiston Tiedekulmassa keskustellaan 6. marraskuuta symbolisesta väkivallasta eli poliittisista ja uskonnollisista ääri-ilmiöistä mediayhteiskunnassa. Tilaisuus alkaa klo 17.

Keskustelijoina tilaisuudessa ovat kansanedustaja, kansainvälistä rauhantyötä tehnyt Pekka Haavisto, jihadismin tutkija Atte Kaleva, jolla on omakohtaista kokemusta al Qaida-terroristiverkoston panttivangiksi joutumisesta Jemenissä ja Helsingin Sanomien toimittaja Jukka Huusko. Tilaisuuden alustaa professori Johanna Sumiala ja juontaa yliopistonlehtori, valtiotieteiden tohtori Salli Hakala.

– Globaalin media-ajan tyypillisiä ilmiöitä ovat uskonnolla tai nationalistisella politiikalla perustellut terrori-iskut, väkivallanteot ja vihapuheet, Hakala sanoo.

Tilaisuutta voi seurata myös verkossa suorana lähetyksenä ja jälkikäteen: www.helsinki.fi/unitube

Kaikille avoin tilaisuus on samalla Politiikan ja viestinnän koulutusohjelman Poliittiset ja uskonnolliset ääri-ilmiöt mediayhteiskunnassa – kurssin avaus. Kurssi kuuluu valtiotieteellisessä tiedekunnassa ja Avoimessa yliopistossa vapaasti valittaviin opintoihin myös muille koulutusohjelmille.

Tervetuloa uuteen Tiedekulmaan osoitteessa Yliopistonkatu 4!

Lisätietoja:

Salli Hakala, puh. 050 319 9485, s-posti salli.hakala@helsinki.fi