Kollegium talks -keskustelusarjan teemana kansalaisuus maanantaisin 12.11.–10.12. Tiedekulmassa

KOLLEGIUM TALKS keskustelusarja ”Hei kansalainen!” puhuttelee jokaista. Kyseessä on Helsingin yliopiston tutkijakollegiumin ja Tiedekulman suomenkielinen keskustelusarja. Eduskuntavaalien alla pureudutaan siihen, mitä sanalla kansalaisuus oikeastaan tarkoitetaan. Millaisia oikeuksia ja velvollisuuksia kansalaisuuteen liitetään, ja miten ne ovat muuttuneet historian saatossa? Onko kansalaisuuden käsite määriteltävä uudelleen nykymaailmassa, jossa kansallisvaltio ei enää toimi itsestään selvästi kansalaisuuden perustana?

Keskustelijoina on tutkijoita, ajattelijoita ja toimijoita yhteiskunnan eri alueilta, ja puhetta siivittää Helsingin yliopiston tutkijakollegiumin tutkija. Tilaisuudet järjestetään Tiedekulman Stagella (Yliopistonkatu 4), ja ne ovat katsottavissa myös verkossa. Tilaisuudet ovat maksuttomia ja avoimia kaikille.

Kansalaisuus globaalissa maailmassa

• Maanantai 12.11. klo 17–18.30, Tiedekulma
  • Puhu­jat: Näyt­telijä-ohjaaja-käsikir­joit­taja Noora Dadu, dosentti Ari Hirvonen (HY)
  • Puheen­johtaja: Susanna Lind­berg (Tutkijakollegium)