Taksiliitolta lahjoitus lääketieteille ja farmasialle

Suomen Taksiliitto lahjoitti 10.6.2015 Helsingin yliopistolle 100 000 euroa lääketieteiden ja farmasian koulutusalalle. Taksiliitto toivoo, että lahjoitus auttaa erityisesti liikennelääketieteen tutkimusta ja alan kehitystä.

Liikennelääketiede tekee arvokasta työtä kouluttamalla uusia lääkäreitä ja kehittämällä ajoterveyden arviointia sekä tutkimalla sairauksien yhteyttä onnettomuuksiin. Helsingin yliopistossa työskentelee tällä hetkellä Pohjoismaiden ainoa liikennelääketieteen professori.

– Liikenneturvallisuus on kaikille tielläliikkujille tärkeää, mutta erityisen tärkeää se on ammattiliikenteen näkökulmasta. Heille kyse on myös työturvallisuudesta, perustelee toimitusjohtaja Lauri Säynäjoki lahjoituksen kohdetta.

Suomen Taksiliitto on taksiyrittäjien edunvalvojana ollut mukana edistämässä liikenneturvallisuutta. Liitto on osallistunut viime vuosina muun muassa yhdessä Liikenneturvan ja muiden liikennealan toimijoiden kanssa Eläköön ammattiliikenne- ja Sinä teet suojatien –kampanjaan. Liitto tekee myös liikenneturvallisuustyötä myös Kansainvälisen maantiekuljetusjärjestö IRU:n kautta.

Suomen Taksiliiton puheenjohtaja Jari Lemmetyinen ja toimitusjohtaja Lauri Säynäjoki luovuttivat 100 000 euron lahjashekin Helsingin yliopistolle 10.6.2015.

17.6.2015

Teksti: Helsingin yliopisto ja Suomen Taksiliitto