Uudet norssit Kiljavalla ja Luukissa

Lukuvuoden alussa järjestettiin perinteiset koulun aloituksen ja ryhmäytymisen tapahtumat uusille oppilaille ja opiskelijoille. Uudet 7. luokkalaiset viettivät päivän Luukissa ja lukiolaiset yön Kiljavalla.

Perinteinen uusien 7. -luokkalaisten ryhmäytyminen järjestettiin Luukissa lukuvuoden alkuviikoilla. Aamupäivällä tukioppilaat leikittivät nimikkoluokkiaan. Tunnelma oli iloinen ja mukaansa tempaava. Iltapäivällä oli vuorossa yhteisleikkejä. Mieleenpainuvan ja toiminnallisen päivän päätteeksi peruskoulun rehtori Juha-Pekka Husso julisti seitsemäsluokkalaiset täysivaltaisiksi Norsseiksi. Toimintapäivä järjestettiin yhteistyössä Punavuoren nuorisotalon kanssa.

Lukion uudet ykköset tutustuivat toisiinsa Kiljavan leirikeskuksessa heti lukuvuoden alkaessa. Tutoreiden ja opettajien järjestämän perinteisen ja hauskan "yönyli" -retken tavoitteena oli ryhmäytyminen ja sosiaalisten suhteiden solmiminen mm. temppuradan, erilaisten leikkien, kilpailujen, saunomisen ja seurustelun merkeissä. Mukana Kiljavalla olivat myös ykkösten ryhmänohjaajat, opinto-ohjaaja, koulupsykologi, koulukuraattori, opiskelijakunnan hallituksen ohjaava opettaja sekä rehtori.