Oppilas- ja opiskelijakuntatoiminnan seminaari

Harjoittelukouluverkoston oppilas- ja opiskelijakuntien ohjaavat opettajat kokoontuivat Helsingin normaalilyseolle syysseminaariin 6.-7.9.2018.

Koulumme oppilas- ja opiskelijakuntien ohjaavat opettajat Kristiina Holm, Vesa Åhs ja Päivi Kivelä järjestivät yhdessä Viikin opk-ohjaajien kanssa ohjaavien opettajien syysseminaarin 6.-7.9.2018. Seminaariin osallistuivat eNorssi-verkoston, eli Suomen harjoittelukoulujen oppilas- ja opiskelijakuntien ohjaavia opettajia.

Seminaarin ensimmäinen päivä pidettiin Helsingin normaalilyseolla. Seminaarin alussa lukiomme opiskelijakunnan puheenjohtaja Janne Parm ja varapuheenjohtaja Miila Tammisto kertoivat opkh-toiminnasta koulullamme. Tämän jälkeen tutustuttiin koulumme uusiin oppimisympäristöihin ja saatiin Taneli Nordbergilta draamaluokan esittely sekä käsityöluokkien esittelyt Hannu Hämäläiseltä ja Minna Matinlaurilta. Seminaaripäivien aikana ohjaavat opettajat uudistivat eNorssin oppilaskuntasivut ja loivat materiaalia oppilas- ja opiskelijakuntatoimintaa varten. Lisäksi luotiin yhteiset linjaukset oppilaskuntatoiminnan sisällyttämisestä opetusharjoitteluun. Uudistettuihin sivuihin sekä materiaaliin voi käydä tutustumassa osoitteessa http://www.enorssi.fi/opetus-ja-materiaalit/oppilaskuntatoiminta.