Juha Raitiosta Pykälän valitsema Vuoden Opettaja

Oikeustieteen tohtori, eurooppaoikeuden professori Juha Raitio on tänä vuonna valittu Pykälä ry:n Vuoden Opettajaksi 2018. Hän on saanut opiskelijoilta kiitosta innostavasta ja motivoivasta opetustavastaan.

Oikeustieteen opiskelijoiden ainejärjestö Pykälä ry valitsee vuosittain tiedekunnan henkilökunnasta opiskelijamyönteisen sekä opetuksen kehittämisen saralla ansioituneen vuoden opettajan.

Raitiota on kuvailtu mm. ”todella opiskelijalähtöiseksi opettajaksi, joka tekee oppimisesta mielekästä ja sai Ison Pyörä -koulutusuudistuksen tuntumaan hyvältä jutulta”. Raition innostuneisuus ja positiivinen asenne ovat saaneet kiitosta.

Pykälä ry:n perusteluissa kuvaillaan: ”Hän järjesti uudenmukaisen opetuksen ensimmäistä kertaa esimerkillisesti siten, että luennoista, pienryhmäpäivistä ja tehtävistä tehtiin aidosti mielekkäitä ja monipuolisia. Hän on aina valmis tukemaan opiskelijoita eri tilanteissa ja kannustaa heitä myös jatko-opintoihin. Lisäksi hänen hyvä huumorintajunsa on saanut opiskelijoilta erityiskiitosta, vaikkeivät ensimmäisen vuoden opiskelijat olisi sitä viime kevään päästykoekirjan perusteella osanneet ennustaa.”