Verkkonäyttely yliopistolaisten korona-arjesta

Helsingin yliopistomuseon verkkonäyttely “Kun kaikki muuttui – valokuvia yliopistolaisten korona-arjesta" on avattu Helsingin yliopiston 381. vuosijuhlan kunniaksi järjestetyllä tapahtumaviikolla 24.3.2021.

Kun kaikki muuttui – valokuvia yliopistolaisten korona-arjesta

Pitkään jatkuneen etätyön ja sosiaalisen etäisyyden vastapainoksi heräsi ajatus tuottaa näyttely yhdessä yhteisömme kanssa. Pyysimme yliopiston työntekijöitä ja opiskelijoita lähettämään valokuvia koronavuoden arjestaan. Kuvia kertyi runsaat 200 kappaletta ja keruuseen osallistui 56 yliopistolaista. Kuvissa näkyy niin etätyöelämää, tyhjiä käytäviä yliopistolla kuin kekseliäitä sopeutumistapoja tilanteeseen. Osa kuvista tallennetaan Yliopistomuseon valokuvakokoelmaan, ja kuvista koostettiin myös tämä verkkonäyttely.

Tervetuloa näyttelyn etäavajaisiin keskiviikkona 24.3. klo 12. Ohjelmassa museonjohtaja Miia-Leena Tiilin avajaissanat ja musiikkia. Avajaiset Helsingin yliopiston YouTube-kanavalla. Tilaisuuden tallenne on katsottavissa myös jälkikäteen.

Näyttelytilojemme ollessa suljettuina toivotamme kaikki tervetulleiksi verkkonäyttelyihimme!

Lisätietoja:
näyttelypäällikkö Pia Vuorikoski