Helsingin yliopistomuseon uudet avoinnaoloajat

Yliopistomuseon aukioloajat muuttuvat 1.8.2019 alkaen. Uudet aukioloajat ovat ma ̶ to klo 12 ̶ 17, pe ̶ su suljettu.

Uudet avoinnaoloajat johtuvat yliopiston päärakennuksen vanhan puolen peruskorjauksesta. Peruskorjauksen aiheuttamien meluhaittojen vuoksi päärakennuksen uudella puolellakaan (Fabianinkatu 33) ei ole mitään toimintaa perjantaisin eikä iltaisin. Rakennus suljetaan päivittäin klo 17.

Yliopistomuseolta voi edelleen tilata opastettuja kierroksia maanantaista torstaihin siten, että ne alkavat viimeistään klo 16. Kierroksia voi varata myös aamupäiville, vaikka museo avataan yleisölle klo 12. Museolta voi tilata myös kävelykierroksia keskustakampuksella, mutta kulttuurikävelyt päärakennuksessa jäävät tauolle. Museo on suljettu koko heinäkuun.