Avoimien ovien iltapäivä Piirustussalilla

Piirustussalilla, Porthanian 7. kerroksessa (Yliopistonkatu 3) pidetään jälleen kaikille avoimet ovet perjantaina 15.3.2019 klo 14–19.

Tule tutustumaan Helsingin yliopiston piirustussalin toimintaan! Piirustusmestari Vappu Rossi esittelee salin tiloja ja toimintaa. Kipsimallien piirtäminen on mahdollista koko iltapäivän ajan. Välineitä voit lainata paikan päältä.

Ohjelmassa klo 15 ja 17 Piirustussalin historiasta kertovat tietoiskut, jotka pitää taidehistorioitsija, näyttelypäällikkö Pia Vuorikoski. Muistojen kierroksella klo 17.30 tallennamme Piirustussalin lähihistoriaa – tule kertomaan muistosi meille!

Esillä on myös joitakin Piirustussalilla tehtyjä maalauksia Yliopistomuseon kokoelmasta sekä Vappu Rossin piirustuksia.