Helsingin yliopiston startup HEI Schools sai merkittävän rahoituksen kansainväliseltä pääomasijoittajalta EQT:ltä

HEI Schools ja Touhula Varhaiskasvatus lähtevät yhdessä viemään suomalaiseen osaamiseen perustuvaa varhaiskasvatusta maailmalle.

Kansainvälinen pääomasijoittaja EQT on tehnyt merkittävän sijoituksen Helsingin yliopistosta ponnistaneeseen Helsinki International Schools Group Oy:öön. Samalla HEI Schools ja varhaiskasvatusyhtiö Touhula aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on viedä HEI Schools -konsepti laajasti maailmalle.

HEI Schoolsin toimitusjohtaja Milla Kokon mukaan sijoitus vahvistaa merkittävästi yhtiön mahdollisuutta edetä kansainvälisillä markkinoilla riittävän nopeasti.

– HEI Schools perustettiin, kun ymmärrettiin, miten valtava kysyntä suomalaislähtöiselle päiväkoti- ja koulumallille maailmalla on. Siksi meidän on kyettävä ajattelemaan alusta alkaen isolla mittakaavalla: olemme onnistuneet silloin kun laadukas varhaiskasvatus ja HEI Schoolsin konsepti on mahdollisimman monen perheen ulottuvilla taloudellisesti ja fyysiseltä etäisyydeltään, Milla Kokko sanoo.

Touhula Varhaiskasvatus Oy on Suomen suurin yksityinen varhaiskasvatusyritys, jolla on eri puolilla Suomea lähes 200 päiväkotia. EQT on omistamisen ammattilainen, joka auttaa suomalaisia yrityksiä kasvamaan.

HEI Schoolin pedagogiset sisällöt käyttöön myös Suomessa

Osana yhteistyötä HEI Schoolsin pedagogisia sisältöjä hyödynnetään myös Touhula-päiväkodeissa. Touhula ja HEI Schools avaavat yhteistyössä Helsinkiin HEI Schoolsin konseptilla toimivan päiväkodin. HEI Schools Helsinki vastaa erityisesti pääkaupunkiseudulla olevaan vahvaan kansainvälisen varhaiskasvatuksen kysyntään, jota monet kansainväliset työnantajat ovat viime vuosina korostaneet.

HEI Schools Helsinki tulee olemaan myös mallipäiväkoti konseptin toteuttamiseen kotimaassa sekä vierailukohde kansainvälisille yhteistyökumppaneille.

HEI Schoolsin malliin perustuva ensimmäinen päiväkoti avattiin Kiinan Baotouhun syyskuussa 2017. Tutkimusperusteisuus ja jatkuva uusi tutkimustyö on keskeisessä roolissa HEI Schoolsin konseptissa. Helsingin yliopisto on yksi HEI Schoolsin perustajaosakkaista ja tuo tätä kautta vahvaa tiedenäkökulmaa yhtiön toimintaan.

Linkki mediatiedotteeseen asiasta
Lue myös: HEI Schools paketoi suomalaisen päiväkodin maailmalle