YO-kokeiden uusi aikataulu

Ylioppilastutkinnon reaaliaineiden koepäiviä aikaistetaan viikolla koronavirustilanteen johdosta. Reaalikokeet järjestetään viikolla 12, tiistaina 17.3. ja torstaina 19.3.2020.

Ylioppilastutkintolautakunta on yhdessä opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa päättänyt aikaistaa kevään 2020 kolmannelle tutkintoviikolle sijoitetut reaaliaineiden koepäivät niin, että reaaliaineiden kokeet kirjoitetaan jo toisella tutkintoviikolla tiistaina 17.3. ja torstaina 19.3.

Menettelyllä pyritään turvaamaan tutkinnon järjestäminen, jotta mahdollisimman moni kokelas saa tutkinnon suoritettua.

Uusi aikataulu kevään ylioppilastutkinnon jäljellä oleville koepäiville on:

ma 16.3: toinen kotimainen kieli, pitkä ja keskipitkä oppimäärä

ti 17.3. (siirretty 24.3. päivästä): uskonto, elämänkatsomustieto, yhteiskuntaoppi, kemia, maantiede, terveystieto

ke 18.3: matematiikka, pitkä ja lyhyt oppimäärä

to 19.3. (siirretty 26.3.päivästä): psykologia, filosofia, historia, fysiikka, biologia

pe 20.3: vieras kieli, pitkä oppimäärä (englanti, ranska, espanja, saksa, venäjä)

ma 23.3: saamen äidinkielen koe

Kokeet järjestetään kaikissa lukioissa samanaikaisesti.