Yhdessä kohti parempaa maailmaa! Toinen kansainvälinen Teachers' Climate Change Forum 2020

Opetuksen ja koulutuksen kautta kohti parempaa maailmaa? Miten ilmastonmuutosta voisi käsitellä opetuksessa? Miten tehdä yhteistyötä asiantuntijoiden kanssa ilmastonmuutokseen liittyvissä seikoissa? Näihin kysymyksiin vastauksia ja yhteistoiminnallista oppimista kansainvälisellä Teachers' Climate Change Forumilla! Hakuaika alkaa maaliskuun ensimmäinen päivä.

Ilmastonmuutos on suurimpia globaaleja haasteitamme. Opettajat ovat avainasemassa lasten ja nuorten kasvatuksessa tietojen, taitojen ja asenteiden kannalta.

Helsingin yliopiston Tiedekasvatuskeskus (osa LUMA-keskus Suomea) ja Ilmakehätieteiden keskus (INAR) järjestävät kansainvälisen ja osallistavan jatkuvan ammatillisen oppimisen ohjelman Teachers' Climate Change Forum 2020:n opettajille kaikille opetusasteille ympäri maailman.

Jatkuvan oppimisen ohjelma  (eng. continuous professional development, CPD)  koostuu kahdesta osasta. Ensimmäinen osa on MOOC-alustalla oleva verkkokurssi, (eng. MOOC Massive Open Online Course). Toinen osio on opettajien kesäkurssi Hyytiälässä elokuun alussa, 3.-6.8.2020. Ohjelman kieli on englanti.

TCCF2020 -verkkokurssi on avoin kaikille mutta enimmillään 30 opettajaa valitaan kesäkurssille. Kesäkurssin opettajilla on myös oma Hyytiälään valmistava osio.

Hakuaika kesäkurssille on 1.3. -22.3.  Linkki ilmoittautumislomakkeeseen

Hakijoille ilmoitetaan päätöksestä maaliskuun loppuun mennessä.

Verkkokurssi aukeaa 1.4. ja kesäkurssin osio aukeaa 20.4.

Eli merkkaa päivät kalenteriisi ja hae mukaan maaliskuun alkupuolella!

Lue lisää ohjelman verkkosivuilta >>

Täältä pääset lukemaan viime vuoden leirikokemuksista ja tunnelmista >>