Hyvinvointia uusilla tavoilla

Helsingin yliopiston ja LähiTapiolan yhteisessä nuorten osaajien Hyvä yhteiskunta Master Class -ohjelmassa on pohdittu hyvinvointiyhteiskunnan tulevaisuutta. Master class on uusi oppimisen ja tekemisen tapa: haasteisiin perustuva, yhteisöllinen työskentely- ja oppimisprosessi, jonka aikana hiotaan konkreettisia ratkaisuehdotuksia hyvinvointiyhteiskunnan tulevaisuuden haasteisiin. Tulevaisuutta on käsitelty vastuullisuuden ja jaetun arvon näkökulmista. Ohjelmaan on valittu avoimen haun kautta 40-50 nuorta osaajaa Helsingin yliopistosta, LähiTapiolasta ja muista organisaatioista.

Kaikkea ei opi luentosalissa

Master class -oppimiskokemuksen tavoitteena on tarjota tuoreita sisältöjä ja näköaloja siihen, mitä suomalaiselle hyvinvointiyhteiskunnalle kuuluu sekä verkostoitumismahdollisuuksia erilaisten yhteiskunnallisten toimijoiden ja yliopistoyhteisön kanssa. Oppimisprosessi altistaa osallistujansa niin toisilleen kuin ympäröivälle yhteiskunnalle.

-   Master Class onnistui yhdistämään hienolla tavalla yliopistomaailman ja yrityselämän tärkeän kysymyksen äärelle. Erityisen hienoa oli opiskelijoiden into ja sitoutuneisuus projektiin. LähiTapiolan tavoitteena oli tuoda keskusteluun ja pohdittavaksi vakuutusyhtiön roolia julkisen sektorin palveluja täydentävänä toimijana hyvinvoinnin rakentamisessa. Lisäksi haimme ja saimmekin sekä johdolle että asiantuntijoillemme uusia näkökulmia ja ideoita strategiamme kehittämiseksi. Master Classin hyvin vedetty prosessi rikastutti myös omia työ- ja toimintatapojamme, kertoo yhtiöryhmän johtaja Jari Sundström LähiTapiolasta.

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä yliopiston yhteiskuntasuhteisiin, jos kiinnostuit master class -toimintamallista - viedään ajatuksiasi yhdessä eteenpäin. Opiskelijat ratkovat erilaisia haasteita yhteistyössä yhteiskunnan eri toimijoiden kanssa myös esimerkiksi projektikursseilla ja yrittäjyystoiminnan kautta Helsinki Think Company -yrittäjyysyhteisössä. Myös tiedeperustaisessa Helsinki Challenge -ideakilpailussa ongelmia lähestytään samasta yhteiskehittämisen ja yhdessä tekemisen näkökulmasta.

Tutustu Master class -ohjelmaan ja nuorten asiantuntijoiden ratkaisuihin >>