Lakon vaikutus Helsingin yliopiston toimintaan 28.2.2018

Yliopistojen henkilöstöä edustavat pääsopijajärjestöt JUKO ry, Pardia ry ja JHL ry toteuttavat kohdennetun työtaistelun keskiviikkona 28.2.2018.

Kiinteistöjen aukiolo

Kiinteistöpalvelut eivät kuulu lakon piiriin, mutta lakon aikana jotkin toimipisteet saattavat silti olla suljettuna (esim. kirjastot).

Opetus ja opiskelijapalvelut

Opetus on pääsääntöisesti peruttu koko päivältä.  Mikäli opetusta jossakin koulutusohjelmassa toteutetaan, siitä tiedotetaan erikseen kyseisen koulutusohjelman opiskelijoita esimerkiksi kurssisivujen kautta.
Tenttiminen on mahdollista oppimiskeskus Aleksandrian Examinarium-tenttitilassa. Muut Examinarium-tenttitilat Helsingissä ovat lakon aikana suljettuja.

Myös opiskelijaneuvonnan palvelupisteet on suljettu.

Avoin yliopisto
Opetus on pääsääntöisesti peruttu. Opiskelijaneuvonnan palvelupisteet on suljettu ja yhteydenottoihin ei pääsääntöisesti vastata. Tentit järjestetään normaalisti. Lakko ei koske opetusta, joka järjestetään Avoimen yliopiston yhteistyöoppilaitoksissa.

Kirjastojen aukiolo ja palvelut

Kansalliskirjasto on suljettu. Helsingin yliopiston kirjaston toimipaikat ovat kiinni, mutta oppimiskeskukset Aleksandria ja Minerva keskustakampuksella sekä Terkko Health Hub Meilahdessa ovat avoinna. Asiakaspalvelua kirjastossa ei ole millään kampuksella.

Asiakkailta suljettuina kokonaan ke 28.2. ovat

• Kaisa-talo,
  • Kumpulan kampuskirjasto ja
  • Viikin kampuskirjasto.

Lakkopäivänä ke 28.2. asiakkaille avoinna ovat kuitenkin

• Oppimiskeskus Aleksandria ja
  • Oppimiskeskus Minerva Keskustakampuksella sekä
  • Terkko Health Hub Meilahden kampuksella. Meilahden kampuskirjastossa ei kuitenkaan ole asiakaspalvelua.

Lakkopäivälle ke 28.2. osuvat kirjalainojen eräpäivät on varmuuden vuoksi siirretty torstaille 1.3.

Unisport

UniSport on 28.2. normaalisti auki.

UniCafe-opiskelijaravintolat

Ravintolat ovat avoinna normaalisti, lukuun ottamatta seuraavia poikkeuksia:

• Fredrika suljettu
  • Päärakennuksen kahvila avoinna 8.30-16
  • Olivia avoinna 8.30-14
  • Oliver kiinni
  • Rotunda kiinni
  • Viikuna avoinna 8-14
  • Korona avoinna 9-16
  • Chemicum opettajaravintola suljettu
  • Physicum avoinna 9-16

Eläinsairaala

Eläinsairaala päivystää normaalisti.

Museot ja vierailukohteet

Tiedekulma on avoinna normaalisti.

Luomus
Luomuksen yleisökohteet eli Luonnontieteellinen museo ja Kaisaniemen kasvihuoneet ovat suljettu.

Yliopistomuseo
Yliopistomuseon näyttelyt ja asiakaspalvelu ovat suljettuina.

Yliopistojen harjoittelukoulut

Koulut tiedottavat toiminnastaan itse suoraan oppilaille ja heidän vanhemmilleen.