Helsingin yliopiston hallitus valittiin

Helsingin yliopiston henkilökunta valitsi vaaleissa yliopiston hallituksen yliopistoyhteisöä edustavat jäsenet neljän vuoden toimikaudeksi 2018–2021.

Helsingin yliopiston hallituksessa on yhteensä 13 jäsentä, joista seitsemän jäsentä edustaa yliopistoyhteisöä ja kuusi jäsentä valitaan yliopistoyhteisön ulkopuolelta. Yliopistoyhteisöstä hallituksessa ovat edustettuina yliopiston professorit, muu opetus- ja tutkimushenkilöstö sekä muu henkilöstö ja opiskelijat.

Helsingin yliopiston henkilökunta valitsi vaaleissa 20.–22.11.2017 yliopiston hallituksen yliopistoyhteisöä edustavat jäsenet neljän vuoden toimikaudeksi 1.1.2018–31.12.2021. Helsingin yliopiston ylioppilaskunta (HYY) valitsi opiskelijoita edustavat jäsenet kahden vuoden toimikaudeksi 1.1.2018–31.12.2019.

Yliopistokollegio valitsi yliopistoyhteisön ulkopuoliset jäsenet keväällä 2017, jolloin hallitukseen valittiin Tarja Halonen, Ilona Herlin, Tommi Laitio, Jussi Pajunen, Ilona Riipinen ja Teija Tiilikainen.

Hallituksen yliopistoyhteisöä edustavat jäsenet

Professorit
Jukka Kekkonen, professori
Kalle Saksela, professori