Yliopistomuseon päänäyttely avautumassa elokuussa

Yliopiston päärakennuksessa oleva Ajattelun voimaa -näyttely on toistaiseksi suljettu, mutta avataan 17.8.2020.

Museot ovat avautuneet kesäkuun alusta alkaen, mutta Yliopistomuseon päänäyttely pidetään suljettuna vielä toistaiseksi. Yliopiston päärakennus on kokonaan suljettu yleisöltä ja opiskelijoilta kesäkuussa ja heinäkuussa rakennuksessa tehtävien korjaustöiden vuoksi.

Yliopistomuseo valmistautuu tällä hetkellä yleisökohteidensa avaamiseen. Päänäyttelyssä, Observatoriolla ja Piirustussalilla tullaan noudattamaan tarvittavia turvallisuustoimenpiteitä koronavirustilanteesta johtuen. Asiakasmäärää tullaan rajoittamaan, siivousta tehostetaan ja näyttelyvieraat tullaan ohjaamaan tiettyyn kiertosuuntaan näyttelytilassa. Uusia tilavarauksia ei oteta 17.8. saakka. Myöskään opastusvarauksia ei toistaiseksi oteta, jotta asiakkaiden turvavälit taataan.

Kokoelmien asiakaspalvelu on myös suljettu, johtuen kokoelmamuutoista. Palvelemme kuitenkin mahdollisuuksien mukaan sähköpostin välityksellä. Observatorio avaa ovensa 25.6. ja Piirustussalin kurssit aloitetaan elokuun lopussa, mikäli epidemiatilanne sallii.

Verkkosivuillamme on nähtävissä verkkonäyttelyitä ja tietoa kokoelmistamme.

Seuraa meitä myös sosiaalisessa mediassa: