Miia-Leena Tiili on Yliopistomuseon uusi johtaja

Helsingin yliopistomuseon uudeksi museonjohtajaksi on valittu FT Miia-Leena Tiili. Hän siirtyy tehtävään Hämeenlinnan Museo Militarian johtajan paikalta ja aloittaa Yliopistomuseolla 1. syyskuuta.

Tiili on väitellyt tohtoriksi Helsingin yliopistossa 2016. Hän on työskennellyt suosiotaan jatkuvasti kasvattaneessa Museo Militariassa vuodesta 2016 ja sitä ennen Kymenlaakson museossa, jossa hän oli mm. mukana toteuttamassa Merikeskus Vellamoa.

Helsingin yliopisto on Suomen suurin ja vanhin tiedekorkeakoulu. Vuodesta 1640 se on ollut mukana luomassa reilua ja tasa-arvoista yhteiskuntaa, jota monilla mittareilla pidetään maailman parhaana. Yliopistomuseo vaalii yliopiston kulttuuriperintöä ja ylläpitää sen kokoelmia.  Museo rakentaa yliopistoyhteisön identiteettiä sekä välittää näyttelyillään ja tapahtumillaan tietoa tieteestä ja yliopiston historiasta. Helsingin observatorio ja Helsingin yliopiston Piirustussali ovat myös osa Yliopistomuseota.