Kestävyystieteen kansainvälinen huipputapahtuma Helsingin yliopistolla

Kestävyystieteen vuoden päätapahtuma ”Pathways to Sustainability Tranformations" 12.5.2017 tuo alan kansainvälisiä tutkijoita ja toimijoita Helsinkiin - mukana ovat muun muassa professori Jeffrey Sachs ja presidentti Tarja Halonen.

– Taloudellinen kehitys, yhteiskunnallinen osallistaminen ja ympäristön kestävyys ovat kolme opinkappaletta, jotka tukevat tulevaa kehitysohjelmaamme. Tämä on kerran sukupolvessa kohdallemme osuva mahdollisuus johdattaa ihmiskunta kestävän kasvun polulle, toteaa Jeffrey Sachs, tilaisuuden key note puhuja.

Pathways to Sustainability Transformations- tapahtuma toimii kohtaamispaikkana kestävyystieteen tutkijoille, tutkimustiedon käyttäjille, poliitikoille, opiskelijoille, medialle ja aiheesta kiinnostuneelle suurelle yleisölle.

Aika: perjantai 12.5.2017 klo 9-12.
Paikka: Helsingin yliopiston päärakennuksen juhlasali, Fabianinkatu 33.

Kestävyystiede ratkoo akuutteja ja tulevaisuuden kuumia kysymyksiä: miten maailman on muututtava, jotta toimintamme on luonnon kantokykyjen rajoissa ja mahdollistaa tasa-arvoisen hyvinvoinnin nykyisten ja tulevien sukupolvien välillä?

Mukana tapahtumassa ovat muun muassa:

• Key note: Professori Jeffrey Sachs, Columbia University, USA. Toimii Columbian yliopiston kestävän kehityksen keskuksen sekä YK:n UN Sustainable Development Solutions Networkin johtajana. Lisäksi on toiminut aiemmin mm. YK:naikaisemman pääsihteerin Ban Ki-moonin kestävän kehityksen neuvonantajana.
  • Presidentti Tarja Halonen, puheenjohtaja, TH Global Sustainability Foundation
  • Professori Beth Perry, Urban Institute, University of Sheffield, Iso-Britannia
  • Professori Daniel Lang, Leuphana University of Lüneburg, Saksa, kestävystieteen tunnettu kehittäjä
  • Dr. Anna Nordén & Dr. Maria Svane, Sustainable Development Solutions Network (SDSN) Northern Europe, Göteborg

Tule mukaan kuulemaan lisää kestävyystieteestä ja sen tulevaisuudennäkymistä tai seuraa suoraa lähetystä verkosta.
Verkkolähetys tapahtumasta klo 9-12.

Lisätietoja tapahtumasta

Tapahtuman nettisivuilta
Tapahtuman järjestää Helsinki Institute of Sustainability Science HELSUS, joka on Helsingin yliopistoon  perustettava kestävyystutkimuksen keskus.