Kuinka muuttaa maailmaa kestävämmäksi? Opi muutosjohtajaksi avoimella verkkokurssilla!

Kestävyysmuutoksen johtajat -verkkokurssi alkaa tiistaina 3.9. jo toista kertaa. Monipuolinen kurssi on suunnattu kestävän kehityksen ja kiertotalouden tuleville muutosjohtajille.

Englanninkielinen Kestävyysmuutoksen johtajat -verkkokurssi (Leadership for sustainable change) kouluttaa opiskelijoista muutosjohtajia, jotka osaavat tarttua globaaleihin kestävyyshaasteisiin ja muuttaa yhteiskunnan ja organisaatioiden toimintatapoja kestävämmiksi.

– Kurssilla käsitellään ilmastonmuutoksen hillitsemistä ja luonnonvarojen kestävää käyttöä. Kiertotalous tarjoaa näihin haasteisiin keinoja, joita opiskelijat oppivat soveltamaan, sanoo Laura Riuttanen Ilmakehätieteiden keskuksesta, joka vastaa kurssista Helsingin yliopistossa.

Viiden opintopisteen opintokokonaisuuteen kuuluu videoluentoja, tehtäviä sekä projektityö, jossa opiskelija suunnittelee konkreettisen muutosprojektin ryhmässä.

– Tällaisen kurssin olisin itsekin halunnut opiskeluaikanani käydä. Ei riitä, että yliopistossa pohditaan maailman ongelmien syitä, vaan pitää aktiivisesti etsiä myös ratkaisuja, Riuttanen sanoo.

Tieteidenvälinen kurssi on Helsingin ja Tampereen yliopistojen sekä Sitran yhdessä toteuttama. Tarkemmat suoritusohjeet ja ilmoittautuminen aukeavat verkkoalustalla 3.9.2019.

Kurssin aloittamisesta

Kurssin tiedot Avoimen yliopiston opetusohjelmassa

Kiertotalouden ja ilmastonmuutoksen peruskurssit

Eivätkö perusteet ole vielä hallussa?

Helsingin yliopiston verkkoalustalla aukeaa 3.9.2019 myös kiertotalouden perusteita käsittelevä verkkokurssi suomeksi ja englanniksi. Helsingin yliopiston opiskelijat löytävät kurssin koodilla MAAT-051. Muut voivat ilmoittautua kurssille Avoimen yliopiston kautta.

Ilmastonmuutoksen perusteita voi opiskella loppusyksystä 28.10.2019 alkavalla Ilmasto.nyt-kurssilla. Helsingin yliopiston opiskelijat voivat ilmoittautua yliopiston verkkoalustalla kurssikoodilla ATM302 ja avoimen yliopiston opiskelijat Avoimen yliopiston kautta.

Lisätietoa

Ilmoittautuminen kiertotalouden muutosjohtajien verkkokurssille alkanut (3.9.2018)

Digitaalisilla opinnoilla ilmastonmuutosta vastaan (13.2.2019)

Ilmaisella verkkokurssilla oppii vaikka tekoälystä tai ilmastonmuutoksesta (13.6.2019)