Jaakko Kangasjärvi valittu bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan dekaaniksi

Kasvibiologian professori Jaakko Kangasjärvi on valittu bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan dekaaniksi vuoden 2018 alusta.

Professori Jaakko Kangasjärvi (s. 1960) aloittaa bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan dekaanina ensi vuoden alusta. Multialla syntynyt Kangasjärvi valmistui filosofian kandidaatiksi Oulun yliopistosta vuonna 1984 pääaineenaan kasvitiede, ja kahta vuotta myöhemmin samasta yliopistosta filosofian maisteriksi kasvifysiologiasta ja perinnöllisyystieteestä. Kangasjärvi väitteli Minnesotan yliopistossa vuonna 1991.

Jaakko Kangasjärvi toimi Biotekniikan instituutissa ryhmänjohtajana metsäbioteknologian tutkimusryhmässä vuosina 1997–2002 ja kasvifysiologian ja molekyylibiologian professorina Turun yliopistossa vuosina 2001–2003. Vuodesta 2003 lähtien hän on toiminut Helsingin yliopiston kasvibiologian professorina.

Jaakko Kangasjärvi on jäsen ja varajohtaja Suomen Akatemian Primaarituottajien molekyylibiologian huippuyksikössä (2014–2018).

Jaakko Kangasjärven tutkimusryhmä