Helsingin yliopiston sijoitus laski kansainvälisessä QS-vertailussa

Helsingin yliopiston sijoitus kansainvälisessä QS-yliopistovertailussa tänä vuonna on 102:s. Suomalaisyliopistoista Helsingin yliopisto on edelleen paras.

Helsingin yliopiston sijoitus kansainvälisessä QS-yliopistovertailussa on tänä vuonna 102. Viime vuoden sijoitus oli 91, joten laskua on yksitoista sijaa. Helsingin yliopisto sijoittui vertailussa edelleen suomalaisyliopistoista parhaiten.

QS-vertailun osa-alueista Helsingin yliopiston tutkimuksen vaikuttavuus arvioitiin viime vuotta vahvemmaksi. Lisäksi kyselyyn osallistuneet tutkijat arvioivat Helsingin yliopiston akateemisen maineen korkeammaksi kuin viime vuonna.

Laskua QS-vertailussa viime vuodesta oli maineessa työnantajien keskuudessa, ulkomaisen henkilökunnan ja ulkomaisten opiskelijoiden osuudessa sekä opettajien määrässä suhteessa opiskelijoihin.

QS:n vertailussa on mukana yli 4000 yliopistoa, joista 980 parhaan yliopiston tulokset julkaistaan. QS-ranking kuuluu arvostetuimpien ja tunnetuimpien yliopistovertailujen joukkoon Shangain yliopistovertailun ja Times Higher Education -vertailun ohella.

Kansainvälisissä yliopistovertailuissa arvioidaan korkeakoulujen tutkimuksen määrää ja vaikuttavuutta, opetuksen laatua, yliopistojen mainetta tutkijoiden ja työnantajien keskuudessa sekä kansainvälisyyttä.

QS Ranking

Mikä yliopistoranking?