Avoin yliopisto on hyvä vaihtoehto välivuoden viettämiseen

Yliopistojen pääsykoetulokset ovat tulleet tai tulossa – jos ovet eivät tänä vuonna avautuneet, on Avoin yliopisto erinomainen paikka viettää välivuotta ja suorittaa yliopisto-opintoja.

Syksyn runsaasta opintotarjonnasta löytyy luentoja, verkkokursseja ja tenttejä kymmenistä yliopiston oppiaineista. Aiemmasta poiketen ilmoittautuminen alkaa aina 45 päivää ennen opintojakson alkua – alkusyksyn opintoihin jo heinäkuussa. Lue lisää hausta

Uutuuksia opintotarjontaan

Uutuuksia ovat muun muassa taidehistorian ja kotimaisen kirjallisuuden aineopinnot sekä Taitava kirjoittaja -verkkokurssi. Aineenopettajan pätevyyteen liittyviä uusia kokonaisuuksia ovat muun muassa suomen kielen ja pohjoismaisten kielten opinnot.

Polku tutkinto-opiskelijaksi

Avoin yliopisto antaa kaikille mahdollisuuden yliopisto-opintoihin. Opiskella voi joustavasti esimerkiksi työn ohessa. Monet opinnot voi suorittaa kokonaan etäopintoina verkossa.

Avoin yliopisto toimii yhtenä polkuna tutkinto-opiskelijaksi ja huolehtii osaltaan Helsingin yliopiston ympärivuotisesta tutkinto-opiskelusta.

Helsingin yliopiston Avoimessa yliopistossa suoritetut opinnot ovat Helsingin yliopiston tutkintovaatimusten mukaista, korkealaatuista ja tutkimukseen perustuvaa yliopisto-opetusta. Avoimen yliopiston opintoihin ei ole pohjakoulutusvaatimuksia eikä ikärajoja. Jos Avoimessa yliopistossa opiskellut myöhemmin siirtyy Helsingin yliopiston tutkinto-opiskelijaksi, opinnot voi liittää osaksi tutkintoa.

Lisätietoja

Koulutuspäällikkö Eeva-Liisa Nisula, p. 050 595 8976, s-posti eeva-liisa.nisula@helsinki.fi