Avoimessa yliopistossa on aikaa ajatella

Jos et tänä vuonna päässyt sisään yliopistoon tai jos haluat täydentää osaamistasi, on Helsingin yliopiston Avoin yliopisto oikea paikka välivuoden viettoon ja itsensä sivistämiseen.

Syksyn ensimmäiset opinnot alkavat syyskuussa, ja ilmoittautuminen alkaa aina 45 päivää ennen opintojakson alkua.

Uutuuksia ja kestosuosikkeja

Syksyllä alkaa jälleen opintokokonaisuuksia ja yksittäisiä opintojaksoja kymmenistä oppiaineista: luentoja, verkkokursseja, kirja- ja verkkotenttejä. Uutuuksina alkavat muun muassa suomen kielen, taidehistorian, kotimaisen kirjallisuuden ja pohjoismaisten kielten aineopinnot sekä Taitava kirjoittaja – verkkokurssi. Jo aiemmin suosiota saaneet opintojaksot kuten Johdatus yhteiskuntatilastotieteeseen (mooc) ja Viha ja valta – ääri-ilmiöitä nyky-yhteiskunnassa alkavat jälleen.

Avoin yliopisto tavattavissa

Avoin yliopisto on mukana Kampin kauppakeskuksessa perjantaina 12.8. järjestettävässä Avoimet opintopolut -tapahtumassa.  Avoimen yliopiston oma infotilaisuus järjestetään maanantaina 15.8. klo 17–18.30 Porthaniassa (Yliopistonkatu 3).

Kaikille mahdollisuus opiskella taustasta viis

Avoin yliopisto antaa kaikille mahdollisuuden yliopisto-opintoihin. Monet opinnot voi suorittaa kokonaan etäopintoina verkossa.

Helsingin yliopiston Avoimessa yliopistossa suoritetut opinnot ovat Helsingin yliopiston tutkintovaatimusten mukaista, korkealaatuista ja tutkimukseen perustuvaa yliopisto-opetusta. Avoimen yliopiston opintoihin ei ole pohjakoulutusvaatimuksia eikä ikärajoja. Jos Avoimessa yliopistossa opiskellut myöhemmin siirtyy Helsingin yliopiston tutkinto-opiskelijaksi, opinnot voi liittää osaksi tutkintoa.

Lisätietoja:

Koulutuspäällikkö Eeva-Liisa Nisula, p. 050 595 8976, s-posti eeva-liisa.nisula@helsinki.fi

Avoin yliopisto