Avoimen yliopiston opintotarjonta uudistuu

Helsingin yliopiston koulutusuudistuksen myötä myös Avoimen yliopiston opintotarjonta uudistuu: useilla tieteenaloilla opinnot ovat aiempaa monialaisempia kokonaisuuksia ja niiden osia. Syksyn kiinnostavia uutuuksia ovat esimerkiksi kulttuurien tutkimuksen, politiikan ja viestinnän, yhteiskunnallisen muutoksen sekä ympäristötieteiden koulutusohjelmien mukaiset opinnot.

Syksyn opinto-ohjelmat on nyt julkaistu. Ilmoittautuminen opintoihin alkaa 45 päivää ennen opintojakson alkua; esimerkiksi, jos opinnot alkavat 4.9., alkaa ilmoittautuminen verkossa jo 21.7. Aloita joustavasti - osaan opinnoista voi ilmoittautua ja opiskelun aloittaa joustavasti omassa aikataulussaan.

Vaihtoehto välivuoteen, vahvistusta omaan osaamiseen, polkuja uusille urille

Avoin yliopisto on hyvä vaihtoehto opiskelu- ja työuran eri vaiheisiin. Välivuoden viettäjä voi tutustua Avoimessa eri tieteenaloihin, tulla tutuksi yliopisto-opiskelun kanssa ja suorittaa yliopisto-opintoja. Opiskellessa tiedot ja taidot karttuvat myös uusia valintakokeita varten. Avoimessa yliopistossa voi myös vahvistaa omaa osaamistaan tai etsiä uralleen uutta suuntaa.

Opintoihin ei ole pohjakoulutusvaatimuksia eikä ikärajoja. Opinnot järjestetään niin, että opiskelu on mahdollista myös työn ohessa. Opinnot vastaavat Helsingin yliopiston opetussuunnitelmia, ja opintosuoritukset kirjataan yliopiston opintosuoritusrekisteriin.

Tutustu opintotarjontaan ja lue lisää Avoimesta yliopistosta
Opinnot aiheittain ja koulutusohjelmittain
Opinnoista kiinnostuneiden opintoneuvonta ja ilmoittautumiseen liittyvät asiat opiskelijaksiavoimeen@helsinki.fi

Lisätietoja:

koulutuspäällikkö Minna Herno, puh. 050 403 6260, s-posti minna.herno@helsinki.fi