Erasmus+-hankkeen tavoitteena on tukea opettajia ja kouluja oppiainerajat ylittävän opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa

CICERO_Pictures_crosscut

 

CROSSCUT-hankkeessa selvitetään, millaisia oppiainerajat ylittävän opetuksen käytänteitä ja toteutustapoja eri EU-maissa on. Lisäksi hankkeessa tutkitaan, millaista osaamista ja tukea opettajat kokevat tarvitsevansa oppiainerajat ylittävän opetuksen toteuttamiseen ja millaisia hyviä käytänteitä sekä mahdollisia haasteita opetukseen liittyy.

Ajankohtaista keväällä 2019

Osana CROSSCUT-hanketta kehitetään ja rakennetaan parhaillaan aineenopettajille suunnattua verkko-oppimisalustaa kahdeksan eurooppalaisen yhteistyötahon kanssa. Alusta tarjoaa tukea ja koulutusta oppiainerajat ylittävän opetuksen toteuttamiseen. Mikäli olet kiinnostunut pilotoimaan verkko-oppimisalustaa, olethan rohkeasti yhteydessä annina.rintakumpu@helsinki.fi.

Tilaa työpaja koulullesi tai kuntaasi 2019

Hämmästyttääkö, innostaako tai ahdistaako oppiainerajat ylittävä opetus? Mitä haasteita ja mahdollisuuksia monialaiset oppimiskokonaisuudet ovat tuoneet tullessaan? CROSSCUT-hanke tarjoaa yläkoulun opettajille ja rehtoreille mahdollisuuden pohtia haasteita ja ratkaisuja täysin ilmaisessa työpajassa omalla koululla tai omassa kunnassa opetustoimen kanssa yhteistyössä järjestetyssä tapahtumassa.

Työpajat ovat osa CROSSCUT-hankkeen toimintaa. Yksi työpaja sisältää työpaja-osuuden, luento-osuuden sekä CROSSCUT-hankeen ja siinä kehitetyn verkkoalustan esittelyä. Työpaja (kesto noin 2h) voidaan toteuttaa osana koulun tai kunnan järjestämää muuta koulutusta ja se ajoittuisi loppukevääseen 2019.

Innokkaimmille hanke tarjoaa mahdollisuudet pilotoida kansainvälistä aineenopettajille suunnattua verkko-oppimisalustaa! Kysy lisää ja varaa annina.rintakumpu@helsinki.fi Suunnitellaan yhdessä teille sopiva kokonaisuus!

Lisätietoja: annina.rintakumpu@helsinki.fi

https://www.helsinki.fi/en/news/education-news/ilmioideoita-ja-digia-opettajalta-opettajalle

HANKKEESSA OVAT MUKANA

  • Centre international d’études pédagogiques (Ranska)
  • École Normale Supérieure de Lyon (Ranska)
  • University of Southern Denmark (Tanska)
  • Educational Research Institute (Puola)
  • Institute of Education de l’Universidade do Minho (Portugali)
  • Universidade Aberta (Portugali)
  • Norwegian Center for ICT in Education (Norja)
  • CICERO Learning, University of Helsinki (Suomi)

LISÄTIETOA:

Mari Tervaniemi
Tutkimusjohtaja, vastuullinen tutkija
CICERO Learning, Helsingin yliopisto

Annina Rintakumpu
Tutkimusavustaja
CICERO Learning, Helsingin yliopisto
annina.rintakumpu@helsinki.fi

Vilhelmiina Harju
Tohtorikoulutettava
CICERO Learning, Helsingin yliopisto