Ytyä oppimiseen! - kaikille avoin oppimiswebinaari 20.4.2021

Luetko pääsykokeisiin? Mietitkö, millä tavalla omaa oppimista voisi vauhdittaa? Tai pohditko, miten tukea toisten oppimista? Tervetuloa mukaan kaikille avoimeen oppimiswebinaariin!

Ytyä oppimiseen!-webinaarissa esitellään oppimiseen liittyvää tutkimusta ja mietitään, millä tavoin sitä voisi soveltaa arkeen, jotta oppiminen sujuisi paremmin. Äänessä oppimista monialaisesti tutkivan CREDU-hankkeen tutkijat.

Webinaarissa etsitään vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

- Miten motivoitua, kun ei kiinnosta?
- Mitkä tunteet ovat oppimisen kannalta hyödyllisimpiä?
- Miten tila voi vaikuttaa oppimiseen?
- Millä tavoilla oppia, kun lukeminen tuottaa vaikeuksia?

Myös sinulta toivotaan kysymyksiä! Voit lähettää niitä puheenvuorojen aikana chattiin.

Ohjelma:

17:00 Tervetuloa!
17:10 Mielin oppimaan! Mistä pitkäkestoinen motivaatio koostuu? Kai Tuuri, Jyväskylän yliopisto.
17:35 Ällistyksestä oivallukseen - mitä ovat oppimisen tehotunteet? Valtteri Wikström, Helsingin yliopisto.
18:00 Missä opit? Oppimistilojen vaikutus tarkkaavaisuuteen, tunteisiin, luovuuteen ja muistiin. Katri Saarikivi, Helsingin yliopisto.
18:25 Teksti vai ääni? Äänisisältöjen mahdollisuudet ja lukivaikeuden kanssa opiskelleen professorin näkökulma. Merja Bauters, Tallinnan yliopisto.
18:50 Loppukysymykset

Suoratoistolinkki jaetaan Facebookin tapahtumasivulla ennen tapahtuman alkua