13.3. Lasten aivopäivä

Aivotutkimus ja oppiminen kohtaavat CICERO Learning -verkoston ja Innokas -verkoston järjestämässä teemapäivässä 13.3. Ohjelma koostuu luennoista sekä toimintasessioista ja mukaan ovat tervetulleita niin lapset kuin aikuisetkin!

Ajankohta: Keskiviikko 13.3.2019 klo 13:00-17:45
Paikka: Oppimiskeskus Minerva, Siltavuorenpenger 5 A

Aloitusluennot
Aika: 13:15-14:00
Paikka: Minerva-tori: sali K232
Kurkista lasten aivoihin - Take a peek into children's brains, tohtori Pauline Cantou (Aarhusin yliopisto), tohtori Stine Derdau Sørensen (Aarhusin yliopisto)
Musiikki vahvistaa lasten aivoja - Music strengthens children's brains, tohtori Pauline Cantou (Aarhusin yliopisto), tohtori Stine Derdau Sørensen (Aarhusin yliopisto)

Kaksi lyhyttä englanninkielistä luentoa, joiden esitysmateriaali on suomenkielinen. Luentojen jälkeen on mahdollisuus esittää kysymyksiä suomeksi tai englanniksi.

Loppuluento
Aika: 16:00-17:45
Paikka: sali K213
Näin lapsen aivot oppivat, professori Minna Huotilainen (Helsingin yliopisto)
Suomenkielinen luento, jonka jälkeen on mahdollisuus esittää kysymyksiä

Toimintaa: Kantelemuskari, Innokas-verkoston robottipaja ja Sporttia stadiin! Ilmoittaudu toimintasessioihin 6.3. mennessä täällä.

Kokeile kantelemuskaria!
Aika: 14:00-14:45 ja 15:00-15:45
Paikka: Minerva-tori: sali K232
Muskari sopii 2-4-vuotiaille vanhempien seurassa ja yli 5-vuotiaille myös ilman vanhempia. Aikuiset ovat tervetulleita mukaan tutustumaan muskaritoimintaan. Jollet ole koskaan soittanut mitään soitinta, tässä on tilaisuutesi!
Kumpaankin muskariin mahtuu 8 lasta ja 8 aikuista.

Innokas-verkosto: Teknovärkkäilyä ja robottileikkiä kasvaville aivoille
Aika: 13:00-14:30 ja 14:30-16:00
Paikka: Minerva-tori: sali K226
Onko robotilla aivot? Miten ne ohjelmoidaan? Toiminta sopii parhaiten 7-13-vuotiaille lapsille ja nuorille. Innokas-pajaan mahtuu 25 lasta ja nuorta. Aikuiset ovat tervetulleita pajaan viimeisen puolen tunnin ajan.

Sporttia stadiin!
Aika: 14:00-14:30 ja 15:00-15:30
Paikka: Minervan K110 Playful Learning Center
Mielikuvitus liikkeelle -paja on liikuntapyrähdys yli 5-vuotiaille ja heidän vanhemmilleen. Lapsi voi halutessaan tulla myös ilman vanhempaa. Et tarvitse mitään varusteita tai aikaisempaa liikunnallista harrastuneisuutta. Pajaan mahtuu yhteensä 15 osallistujaa.

Tervetuloa mukaan!