Piirustussalin Taiteiden yö: piirrä miekkailijoita!

Taiteiden yönä 15.8.2019 Piirustussali saa vieraakseen entisiä naapureita, kun croquis-illan malleina toimivat Ylioppilasmiekkailijoiden jäsenet.

Piirtämisellä ja miekkailulla on Helsingin yliopistossa historiallinen yhteys: molemmat lajit ovat kuuluneet yliopiston opetusohjelmaan, jokaisen sivistyneen ihmisen tuli osata nämä perustaidot. C. L. Engelin suunnittelemaan yliopiston päärakennukseen pihapiiriin kuuluivat alkujaan myös matalat harjoitussalirakennukset, joissa Miekkailusali ja Piirustussali sijaitsivat rinnakkain. Miekkailun perinteitä Helsingin yliopistossa jatkaa Helsingin Ylioppilasmiekkailijat. Taiteiden yönä Piirustussali saakin vieraakseen entisiä naapureita, kun croquis-illan malleina toimivat Ylioppilasmiekkailijoiden jäsenet!

Taiteiden yönä 15.8.2019 klo 16:30–19:30 Piirustussalilla on ohjelmassa croquis-ilta, joka toimii non-stop-periaatteella. Opettajana toimii Helsingin yliopiston piirustusmestari Vappu Rossi. Välineitä voi lainata Piirustussalilta eikä aikaisempaa kokemusta croquis-piirtämisestä (tai miekkailusta) tarvita. Porthania, Yliopistonkatu 4, 7. krs.