Proviisorin koulutusohjelma, farmaseutti ja proviisori

Kiinnostavatko sinua lääkkeet, terveys ja ihmisen hyvinvointi?

Farmasian opinnoissa opitaan lääkealan monipuolisia tietoja ja taitoja. Lääkkeitä käytetään ja tarvitaan varmasti myös tulevaisuudessa, joten alalla on erittäin hyvät työllisyysnäkymät. Proviisorin koulutusohjelmassa opiskelija suorittaa ensin farmaseutin alemman korkeakoulututkinnon (180 op) ja sen jälkeen proviisorin ylemmän korkeakoulututkinnon (120 op).

Farmaseutin ja proviisorin tutkintojen tavoitteina on kouluttaa farmaseuttisia asiantuntijoita terveydenhuollon kaikkien osa-alueiden farmaseuttisiin tehtäviin. Koulutus antaa myös valmiudet ammattitaidon ylläpitämiseen ja kehittämiseen.

Perustiedot
Opintojen laajuus ja kesto 180 + 120 opintopistettä, 3 + 2 vuotta
Tutkintotaso Maisteri
Kieli Suomi
Hakuaika Alkaa: 11.03.2025 08.00 Loppuu: 25.03.2025 15.00
Hae opiskelijaksi

Varsinainen haku tapahtuu Opintopolku.fi -palvelussa. Opintopolun hakulomake on auki vain hakuaikana.

Tilaa Helsingin yliopiston esittely lukiollesi

Haluaisitko kuulla lisää opiskelusta Helsingin yliopistossa suoraan opiskelijaltamme? Tilaa Helsingin yliopiston yleisesittely.