Luonnontieteellisessä museossa puoli miljoonaa kävijää

Luonnontieteellisessä museossa meni tänään rikki puolen miljoonan kävijän raja sitten avajaisten. Museo on huoltotöiden vuoksi kiinni viikolla kolme (ma 17.–pe 21.1.).

Luonnontieteellisen museon suosio jatkuu

Luonnontieteellinen museo avattiin täydellisen remontin jälkeen yleisölle toukokuussa 2008. Tänään museon kävijämäärä ylitti 500 000 henkeä. Kulunut vuosi toi tuohon summaan 152 000 kävijää ja tammikuun ensimmäinen viikko nosti luvun yli puolen miljoonan rajan.

Viikko on ollut museossa varsin vilkas, erityisesti isovanhemmat ovat tutustuneet näyttelyihin lastenlastensa kanssa. Lasten suosikkeja ovat sellaiset kohteet, joita voi kokeilla itse - kuten ryömiä lumitunnelissa tai saada tuulen ulvomaan tuulikoneen vipua pyörittämällä. Maailman luonto-näyttelyn sademetsän pehmeä pohja on kiehtonut monen lapsen mieltä siinä määrin, että sinne on ollut pakko kellahtaa makoilemaan.

Luonnontieteellinen museo on myös huomenna loppiaisena normaalisti avoinna klo 9–18, joista kaksi viimeistä tuntia on vapaa pääsy.

Eukalyptusmetsä nousee – museo on suljettu viikolla 3

Eukalyptukset ovat viimein saapuneet Luonnontieteelliseen museoon. Muun muassa eukalyptus-metsän rakentamisen vuoksi museo on suljettu yleisöltä 17.–21.1.

Viime keväänä maailman luontoa esittelevän näyttelyn avajaisten aikaan eukalyptusmetsä ei ollut ehtinyt vielä perille. Satamalakko seisotti lastia Keski-Euroopassa. Nyt metsä on vihdoin täällä, kuivattu, konservoitu ja valmiina sijoitettavaksi näyttelyn Australia-osaan. Kengurut ja koala saavat muutaman rungon seurakseen vitriinin sisäpuolelle, pari runkoa jätetään ulkopuolelle. Vierailijat voivat niistä kokeilla, miltä aito eukalyptuksen runko tuntuu. Samalla lisätään joitain eläimiä, esimerkiksi töyhtökakadu saa seurakseen ruusukakaduja. Sen sijaan kauan kaivattu vompatti ei ole edelleenkään saapunut maahamme.

Museo on jälleen normaalisti avoinna yleisölle lauantaina 22.1.2011 klo 10–16.

Luonnontieteellinen museo
Pohjoinen Rautatiekatu 13, Helsinki
Avoinna ti–ke 9–16, to 9–18, pe 9–16, la–su 10–16, ma suljettu
Pääsymaksut 6/3/0 €

Lisätietoja:
Luonnontieteellinen museo www.luomus.fi/museo

Luonnontieteellinen keskusmuseo www.luomus.fi

Luonnontieteellinen museo Facebookissa: www.facebook.com/luonnontieteellinenmuseo

Tiedottaja Laura Hiisivuori
Luonnontieteellinen keskusmuseo
p. 09 191 288024/050 576 2960

Luonnontieteellisen museon ulko-ovi Pohjoisella Rautatiekadulla on käynyt tiuhaan remontin jälkeen (© LTKM/Laura Hiisivuori)

Luonnontieteellisen museon suosio jatkuu

Eukalyptusmetsä nousee – museo on suljettu viikolla 3

Museo on jälleen normaalisti avoinna yleisölle lauantaina 22.1.2011 klo 10–16.

Luonnontieteellinen museo
Pohjoinen Rautatiekatu 13, Helsinki