Ketkä kahvittelevat Luonnontieteellisen museon parvekkeella?

Keskiviikkona 3.3. on enää 50 päivää Maailman luonto -näyttelyn avajaisiin - tule katsomaan ketkä kahvittelevat sen kunniaksi parvekkeella! Kahvittelijat tarvitsevat myös nimet. Keksitkö sinä sopivat?

Vaikka tuuli tuivertaa ja kinokset vain kasvavat, niin ensi viikolla Luonnontieteellisen museon parvekkeelle kipuaa pari urheaa pitkäkaulaa Afrikan savanneilta. Vielä nimittäin on hetki aikaa lepäillä ennen kuin museon maailman luonnosta kertovat näyttely avataan yleisölle.

Keksi kahvittelijoille nimi!

Keitä museon kahvivieraat ovat? Nimiä niillä ei vielä ole. Tee oma ehdotus!

Nimivalinnat julkistetaan Maailman luonto -näyttelyn auetessa yleisölle 23. huhtikuuta 2010. Valittujen nimien keksijät pääsevät ystäviensä kanssa oppaan johdolla kiehtovalle tutkimusmatkalle Maailman luonto -näyttelyyn.

Nimikisaan voit osallistua 3.3.-3.4.2010 Luonnontieteellisen museon aulassa tai verkkosivujemme kautta: www.luomus.fi/nimi

Tervetuloa selvittämään ketkä parvekkeellemme ovat saapuneet!

Hiihtolomatapahtuma jatkuu edelleen

Luonnontieteellisen museon hiihtolomaviikot tarjoavat toimintaa päivittäin. Saatko koottua elämän sukupuun? Entä mikä ihme on lonkerojalkainen?

Hiihtolomatapahtuma tarjoaa pääsyn fossiilien jännittävään maailmaan. Tiedätkö millainen on ollut trilobiitti, tuo nivellettyä panssarivaunua muistuttava olio? Tai miten isoksi ovat kasvaneet suurimmat muinoin Itämeressäkin kelluneet oikosarviset? Mitä kaikkea tutkija voikaan saada selville pelkkiä kivettyneitä jäänteitä tutkimalla!

Suurten dinosaurusten ja pienen pienten alkueliöiden keskellä hiihtolomailijat voivat myös rakentaa elämän sukupuun omaan pelipassiinsa. Museon muissa näyttelyissä seikkaillaan omin päin Top10-tehtäväkartan johdattamana.

Luonnontieteellisen museon hiihtolomatapahtuma:
Viikko 8 joka päivä ti 23. – su 28.2. klo 10–15
Viikko 9 joka päivä ti 2. – su 7.3. klo 10–15

Tervetuloa!

Lisätiedot hiihtolomatapahtumasta museon verkkosivuilta:
www.luonnontieteellinenmuseo.fi

(kuva: LTKM/Laura Hiisivuori)

Keksi kahvittelijoille nimi!

Keitä museon kahvivieraat ovat? Nimiä niillä ei vielä ole. Tee oma ehdotus!

Tervetuloa selvittämään ketkä parvekkeellemme ovat saapuneet!

Hiihtolomatapahtuma jatkuu edelleen

Luonnontieteellisen museon hiihtolomatapahtuma:

Viikko 8 joka päivä ti 23. – su 28.2. klo 10–15
Viikko 9 joka päivä ti 2. – su 7.3. klo 10–15

Tervetuloa!

Lisätiedot hiihtolomatapahtumasta museon verkkosivuilta:
www.luonnontieteellinenmuseo.fi

(kuva: LTKM/Laura Hiisivuori)