Ekologia ja evoluutiobiologia | maisteriohjelma

Mitkä lajit pystyvät sopeutumaan ympäristölliseen muutokseen?

Ekologia ja evoluutiobiologia tarjoaa laajan näkökulman biologiaan geenitasolta eliöyhteisötasolle. Ekologian ja evoluutiobiologian maisteriohjelmassa voit perehtyä monipuolisesti ekologiaan, evoluutiobiologiaan ja luonnonsuojelubiologiaan.

Ohjelman opetus on monimuotoista ja monitieteellistä. Osallistut luennoille, laboratorio- ja tietokonekursseille, vuorovaikutteisiin seminaareihin, opintoretkille sekä kenttäkursseille. Lukuisilla kenttäkursseillamme voi tutustua luontoon ja sen tutkimukseen aina Kilpisjärveltä trooppisiin sademetsiin. Yliopistomme tutkimuksen huippuyksiköistä Metapopulaatiobiologian ja Biologisten vuorovaikutusten huippuyksiköt sijaitsevat osastollamme.

Perustiedot
Opintojen laajuus ja kesto 120 opintopistettä, 2 vuotta
Tutkintotaso Maisteri
Kieli Suomi, Englanti, Ruotsi
Tuition fee per year (only non-EU/EEA citizens) 15 000 EUR
Hakuaika Seuraava haku alkaa vuoden 2024 lopussa.
Ohjelman opetuskieli

Maisteriohjelma on monikielinen. Opetus järjestetään englanniksi. Kurssit ja opinnäytteet on myös mahdollista suorittaa suomeksi tai ruotsiksi (ellei opetuksen kannalta ole syytä edellyttää muuta). Monikielisessä ohjelmassa opiskelijat toimivat osana kansainvälistä opiskelija- ja tutkijayhteisöä.