Tietotekniikkapalveluiden palveluhinnasto yliopiston ulkopuolisille

Osa yliopiston tietotekniikkapalveluista on myös yliopiston ulkopuolisten organisaatioiden käytettävissä. Palvelut ovat tällöin yleensä maksullisia. Hinnoittelussa noudatetaan kulloinkin voimassa olevaa hinnastoa, joka löytyy tältä sivulta.

Hinnat 1.1.2015 alkaen

  Hinta ilman alv
Henkilötyö
Konsultointityö 221,00 €/h
Tietojärjestelmäprojektien hallinta 221,00 €/h
Ohjelmistokehitys 168,00 €/h
Sovellusylläpito 168,00 €/h
Asiantuntijatyö 168,00 €/h
Toteutustyö 129,00 €/h
 
Palvelinylläpito
  Käyttöjärjestelmäylläpito 120,00 €/palvelin/kk
  Laitteistokapasiteetti
  kukin 0,5 GHz (CPU-ydin)  7,00 €/0,5GHz/kk
  lisä-Gt (muisti) 8,50 €/Gt/kk
  varmuuskopioimaton, hitaampi 1,50 €/Gt/v
  varmuuskopioimaton, nopeampi  2,50 €/Gt/v
 
Sähköposti
  Postimaksu, sisältää 1 Gt postilaatikon 8,00 €/kk
 
Tallennustila
  Sähköposti 10,00 €/Gt/v
  Henkilökohtainen tallennustila 5,00 €/Gt/v
  Ryhmätallennustila 50,00 €/10 Gt/v
 
Tietotekniikan opetustilat ja tietotekniikan työskentelytilat 30,00 €/kone/pv
  0,5 pv on aikaväli klo 8-12 tai 12-17  20,00 €/kone/0,5 pv
  Palvelu on käytettävissä työpäivisin klo 8-17. Veloitus perustuu varatun tilan koko konekapasiteettiin.
 
Käyttäjätunnus - käyttölupa 30,00 €/tunnus/v
 
Verkkoliittymä
  Liittymän perustaminen  59,00
  Vuosimaksu 97,00 €/v
 
Langaton verkko
  Liittymän perustaminen 150,00 €/tukiasema
  Vuosimaksu 500,00 €/tukiasema/v
     
Työasemapalvelu 573,00 €/työasema/v

Tuki helpdeskin kautta sisältyy palveluun ja on asiakkaalle maksutonta.

Tuen varallaolo:
Asiakkaan kanssa on etukäteen sovittu, että tietotekniikkakeskuksen työntekijä on tarvittaessa tavoitettavissa ohi helpdeskin. Tällaisesta varallaoloajasta veloitetaan 50% hinnaston mukaisesta työn tuntihinnasta. Toteutuneesta työstä laskutetaan hinnaston mukaisen työn tuntihinta.

Tuen läsnäolo:
Asiakkaan kanssa on etukäteen sovittu, että tietotekniikkakeskuksen työntekijä on läsnä asiakkaan tilaisuudessa. Tällöin työstä laskutetaan täysi hinta koko läsnäoloajalta. Asiakas vastaa lisäksi työn lisäkuluista tietotekniikkakeskuksen hinnaston mukaisesti. Lisäkuluja voivat aiheuttaa esimerkiksi työn jatkuminen säännöllisen työajan ulkopuolella (lisä- ja ylityö, viikonloppuna tehty työ), mahdolliset matkakustannukset tai päivärahat.

Toimitus- ja matkakulut veloitetaan erikseen.
Ilta- ja lauantaityöt +50%, sunnuntaityöt +100%.

Hintoihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero

Palveluiden toimittamisessa noudatetaan Julkisen sektorin IT-hankintojen JIT2007-sopimusehtoja.